Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi


Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Menjava olja kako pogosto?

Avtor objava
Janko88
15 maj 2022, 12:09 Predogled tiskanja
Član #22834
Prijavljen dne: 02 maj 2021, 11:41
Objav: 79
Mogoče zna biti koristno za koga:
https://www.youtube.com/watch?v=8lUA1YgoF1U&t=392s
15,20 in 30 tisoč km so hude zahteve predvsem za filtre. Najboljši filtri so narejeni tudi za 10 ali 15k milj, ampak to ne velja za poceni filtre s papirnimi membranami. Ti filtri so dražji in težko jih bo dobit za redke avtomobile. Imajo pa vsaj sintetične membrane, če ne še kaj boljšega:
https://www.youtube.com/watch?v=wmlhe5kvrY4

Skratka poceni papirnati filtri so tam za okoli 5k km. Ga je pa težko vmes zamenjati, ker v večini avtov olje teče ven...

Kaj se zgodi pa če se ne menja olje dovolj pogosto:
https://www.youtube.com/watch?v=y4VqcghARzg&t=132s

Pač obročki počasi grejo in potem ni več poti nazaj. Vse več svinjarije gre mimo ker ne tesnijo več, olje se še hitreje umaže in škoda je vse večja.... tudi gorivo začne prehajati v olje... dokler pač mašina ne začne nagajat v mrzlem in kasneje še...

Skratka pozabite na intervale 30k, razen če vmes še 2x zamenjate filter. Že 15k je veliko... Kot je razvidno iz prispevka pa je ravno zadnjih 5k pred menjavo olja tistih, ko se naredi največja škoda na mašini. Kdor namerava narediti 500k mora bolj pogosto menjati olje. 5 let bo pa vsaka zdržala Samo potem so zgodbe, ko bi popravljali staro mašino pa noben mehanik noče... hkrati je pa brez veze kupit staro mašino, če ne veš koliko je bila servisirana.


[ Uredi 19 maj 2022, 17:35 ]
Na vrh
daikini
15 maj 2022, 19:47
Član #14877
Prijavljen dne: 16 avg 2018, 09:22
Lokacija: Ljubljana
Objav: 68
Jaz ga na avtu menjam na 1 leto ali 20.000 km odvisno kaj prej nastopi.
Pomembna je uporaba original filtrov in kvalitetnega motornega olja.
Na vrh
Janko88
15 maj 2022, 20:41
Član #22834
Prijavljen dne: 02 maj 2021, 11:41
Objav: 79
Prispevek o filtrih je narejen v primerjavi z oem filtri. Oem filter na sliki zdrži 7500 milj. Dobro je kaj vedeti o oem filtrih, iz česa so sestavljeni, koliko filtrirajo, koliko časa zdržijo... Oem primerek na sliki je iz celuloze, kar je najceneje.
lp

[ Uredi 15 maj 2022, 20:42 ]
Na vrh
alfasan
21 maj 2022, 21:25
Član #14691
Prijavljen dne: 22 jun 2018, 10:39
Objav: 203
Debat o tem kdaj menjati olje je na vseh forumih mnogo.
Toda, kaj to koga moti, če nekdo nikoli ne menja olja. Na vsezadnje je to njegova lastnina.
Če kdo misli, da imajo uvoženi avtomobili redno menjano olje, je precej naiven. Leasing hiše itak za rabljen avto dobijo tako malo, da so kakršni koli dodatni stroški odveč.
Na vrh
Janko88
22 maj 2022, 17:30
Član #22834
Prijavljen dne: 02 maj 2021, 11:41
Objav: 79
Priporočila niso mišljena v smislu, da koga karkoli briga kako kdo to dela. Priporočila v prispevkih daje mehanik z več desetletnimi izkušnjami popravil motorjev. Tema je namenjena izključno tistim, ki bi radi dobro vzdrževali avto in z njim naredili veliko kilometrov in ga vozili dolgo. Kogar to ne zanima jo lahko mirno preskoči.

Vseeno pa je opaženo, da je z mehaniki križ, ko kaj zaškriplje... Nihče ne bi popravljal, ceno popravila je nemogoče dobiti, vsi bi kar menjali za star krš ali nove mašine za velike denarje. Hočeš ali nočeš pa račun za slabo vzdrževanje pride slej kot prej. Olje je poceni.

[ Uredi 22 maj 2022, 17:31 ]
Na vrh
Treeman
22 maj 2022, 20:36
Član #14930
Prijavljen dne: 30 avg 2018, 15:17
Objav: 56
Priporočila v prispevkih daje mehanik z več desetletnimi izkušnjami popravil motorjev.

Samo, da bomo čisto transparentni, ta mehanik na posnetku "po njegovem priporočilu" priporoča zmanjšanje intervala menjave olja ob 80k milj in 120k milj. Hkrati pa tudi sam prodaja filtre. Nočem diskreditirat njegovih sposobnosti kot mehanika, samo veš, da tip ne bo sam sebi pljuval v skledo.
Youtube je poln takih in drugačnih mehanikov. Osebno grem na youtube zgolj pogledat kako se na avtu kakšna stvar razstavi/sestavi.

Nihče ne bi popravljal, ceno popravila je nemogoče dobiti, vsi bi kar menjali za star krš ali nove mašine za velike denarje.

Večina mehanikov je precej zasedena. Nihče ne more dati cene dokler se mašina ne vzame iz avta ter razstavi na prafaktorje, se pogleda kaj vse je treba zamenjat in zračunat ure, ki jih bo treba vložit. Pooblaščeni servis bi verjetno dal neko štartno cifro ampak bi ta skoraj vedno mnogokrat presegla vrednost avtomobila (pač taki servisi se večinoma delajo pri 10+ let starih avtih). Nek lokalni mehanik pa si verjetno ne bo šel mazat rok, ker bo potem ko lastnika pokliče, da bo popravilo koštalo 3k€+ tisti lastnik cel histeričen kao, da ga hoče nategnit. Anekdotalno poznam primer, ko je nekomu utrgalo zobati jermen in je naredil cel halo pri mehaniku, ki si mu je upal dati ceno za obnovo glave ter batov. Se je pa enako zgodilo mojemu sosedu, ki si je vse porihtal sam (razen brušenja glave) in je svojo octavio letnik 2010 imel pod nadstreškom kakšna dva meseca in je za dele dal prek 2k€. Svojih ur si itak ni pisal niti računal.

Olje je poceni.

Menjava olja in filtra je nekje 60€ in en popoldan časa za enega Jaka iz Bukovžlaka.
Sam tako ne naredim dovolj km, da bi se mi splačalo met dizla in menjam olje na 2 leti oz. 10k km. Zaenkrat laufa in v olju ne najdem kovinskih delcev, pa tudi poraba olja je minimalna za 280kkm.
Na vrh
Janko88
23 maj 2022, 15:27
Član #22834
Prijavljen dne: 02 maj 2021, 11:41
Objav: 79
Ja po navadi začne folk jokat, ko se lučka za olje prižge. Pol mnogi mehaniki priporočajo znižanje intervala, če je dost porabe olja. Da se pa to tudi preprečiti. Sam sem pri enem avtu menjal na 15 in je šlo brez prižiganja lučk do 380, pri drugem sem pa na 20k od začetka menjal, ker je bilo v knjižici tako in je od 200k naprej pil olje. Je pa pri 350 še vedno delal.

Pač gre za enega izmed videov, kjer človek sam lepo pove, da gre za njegovo mnenje. Ne gre za fakte, ker nima na voljo dveh mašin, da bi jih primerjal do mln km in v eni pogosto menjal olje pri drugi pa ne. Ima pa izkušnje iz istih mašin, ki so mu jih vozile stranke in zato je njegovo mnenje bazirano na izkušnjah. Lahko rečemo strokovno mnenje. Kakšna mnenja so naša lahko tudi hitro zaključimo - laična. Glavni problem so pa kot že rečeno obročki in stene valjev in mašine crknejo.

Filtre priporoča iz istega materiala kot original, samo to je MB. Ti niso papirnati in zdržijo dlje. In ja propagira Hengst.
Kolikor sem jaz gledal pri Volvu, so po moje papirnati težko pa rečem. Mahle je vedno dobra izbira, menjal jih bo pa vsak kakor bo hotel. Filter je na žalost najšibkejši člen. Sam tudi ne vem koliko km naj bi zdržal original volvo filter za olje. Ugibam da 10k bi moral. Sicer ga pa poglejte pri menjavi kakšen je. Saj ni konec sveta samo bolj se struži mašina na starem olju. Jaz bom za ziher pri največ 12k potegnil črto. Sploh pa pred zimo. Avta kjer se olje menja na 30k pa jaz ne kupim. Ni variante.

Če pogledaš kolk je dodaten strošek 10ih menjav olja na 10 let je to malo napram tem koliko daš samo za to, da ti en doktor ugotovi kaj je narobe. V sosednji temi je revež plačal preko 400 Eur original servisu za diagnostiko, da so mu na uho potem ocenili spran bat. Vozil ga je pa veliko na okoli. 5 jurjev za novo mašino oz. se ne spomnim, celo rabljeno... odvisno koliko človek želi vozit, kupovat nove avte...


[ Uredi 23 maj 2022, 15:44 ]
Na vrh
Volvej
24 maj 2022, 12:49
Član #1127
Prijavljen dne: 05 maj 2009, 13:06
Objav: 1528
Janko88 je napisal(a): ...

Če pogledaš kolk je dodaten strošek 10ih menjav olja na 10 let je to malo napram tem koliko daš samo za to, da ti en doktor ugotovi kaj je narobe. V sosednji temi je revež plačal preko 400 Eur original servisu za diagnostiko, da so mu na uho potem ocenili spran bat. Vozil ga je pa veliko na okoli. 5 jurjev za novo mašino oz. se ne spomnim, celo rabljeno... odvisno koliko človek želi vozit, kupovat nove avte...


Se strinjam, da je vsekakor fino olje menjavat na max 1 leto oz. 15kkm. Nima pa spran bat nobene veze z pogostostjo menjave olja. Tudi če bi olje menjaval vsakih 5kkm, bi se zgodilo enako. Tako, da tega tukaj res ne gre primerjat.
Na vrh
Janko88
24 maj 2022, 15:42
Član #22834
Prijavljen dne: 02 maj 2021, 11:41
Objav: 79
Ko se mašina odpre se šele ve kaj je vzrok in koliko je škode. Ali je spran bat na uho ocenjen dejansko problem? Mogoče nikoli ne bo znano. Jaz sem precej skeptičen do diagnoz na uho. Ko piše na računalniku ali pa ko je odprta mašina... pol verjamem.
Na vrh
daikini
24 maj 2022, 21:45
Član #14877
Prijavljen dne: 16 avg 2018, 09:22
Lokacija: Ljubljana
Objav: 68
Če inženirji v tovarni predpišejo, da oljni filter zdrži 30.000km to sigurno ni zraslo na zelniku, ampak so do tega zaključka prišli z neko raziskavo in uporabo primernih materialov.
Če se dela res veliko relacijskih voženj ob neki konstantni hitrosti ni problem za daljši servisni interval ob uporabi primernega motornega olja in uporabo original filtra za motorno olje.
Največja obremenjevanje pogonskega sklopja so hladni zagoni in mestna vožnja z ugašanjem in prižiganjem motorja. V tem primeru se pa menjava olja opravlja vsaj na 15.000km.

[ Uredi 24 maj 2022, 21:45 ]
Na vrh
Janko88
24 maj 2022, 22:25
Član #22834
Prijavljen dne: 02 maj 2021, 11:41
Objav: 79
Vidiš. Ravno to je največja bedarija. 30.000 ne zdrži noben filter. Noben inženir tega ni predpisal glede filtra. Filter se zabaše, začne izgubljat obliko in olje gre mimo filtra čez bypass ventil. Torej nefiltrirano. V olje prihaja gorivo, kar redči olje. V olju je vse več kovin, saj, ki brusijo mašino. Bo pa mašina vseeno zdržala 200k. Pila bo olje. 500 pa nikoli ne bo videla. Zato so avtomobili servisirani na 30k krš, ki ga je treba v dolgem loku zaobiti.

https://www.youtube.com/watch?v=f7-_0mntRcY
https://www.youtube.com/watch?v=xfy9lJTZ-_o
https://www.youtube.com/watch?v=FEqkXmqz5mA
https://www.youtube.com/watch?v=OWuZY31gQnk

Vsak pa po svoje.


[ Uredi 25 maj 2022, 09:38 ]
Na vrh
alfasan
28 maj 2022, 18:27
Član #14691
Prijavljen dne: 22 jun 2018, 10:39
Objav: 203
To ne drži, da so krš, če je bilo olje menjano na 30.000.
Moj je imel do 150.000 km ko sem ga kupil olje menjano na 30.000 km, do sedaj, ko jih ima že 280.000 pa na 20.000 km.
pa je 0W20 olje, ki je podvrženo porabi, pa ga na 20.000 pokuri od max do min.
Poznam avte, ki imajo 500.000 km pa še vedno delajo, kljub podaljšanim intervalom.
Da so nekateri motorji, ki jih uporablja ali izdeluje volvo prekomerno porabili olje, je bila konstrukcijska napaka in ne podaljšani intervali.
Avti in mašine niso narejeni, da trajajo večno, zato je brezpredmetno imeti avto pri 500.000 km in je tak kot nov.
težava slabših avtop po 300.000 km so ostali sklopi.
Francozi razpadejo, italijani s že 3x generalno obnovljeni, pri japonccih dela edino še motor, korejci so konstrukcijsko tako švoh, da zajca ne smeš več zbit, nemci in volvo pa ostanejo relativno še vedno dovolj kompaktni, da se jih splača še naprej vzdrževati.

Pretirano vzdrževanje je tako kot bi človek namesto ena tablete za prtisk preventivno vzel še za holeterol, cukr, antidpresiv, za revmo, prostato, redčenje krv, pa še antibiotike pa še cepil bi se vsak teden. Ni haska!

[ Uredi 28 maj 2022, 18:30 ]
Na vrh
Janko88
30 maj 2022, 18:19
Član #22834
Prijavljen dne: 02 maj 2021, 11:41
Objav: 79
Ne govori se o pretiranem, ampak o priporočenem vzdrževanju. Za sintetično olje je cca od 7 do 10k milj. To je cca od 10 do 15k km. Če se avto vozi izključno po avtocesti brez ustavljanja, so intervali lahko daljši. A je težko pogledat kak film?
Ko ti menjajo olje pa vzemi filter in ga razpri, naredi sliko in nalimaj na forum.
Pri avtih, ki stanejo 40 jurjev in več res ni težko znižat intervala iz 20k na 15k. Nepomemben strošek.

[ Uredi 30 maj 2022, 20:41 ]
Na vrh
alfasan
01 jul 2022, 08:02
Član #14691
Prijavljen dne: 22 jun 2018, 10:39
Objav: 203
Ali lahko izbira motornega olja enake gradacije in standarda za nek motor vpliva na večjo/manjšo njegovo porabo?
Na vrh
VolvoXC90Black
01 jul 2022, 12:08
Član #25036
Prijavljen dne: 01 jul 2022, 12:00
Objav: 2
0-20W ali 0-30W top olja, samo en vseh proivajalcev na youtube je kar nekaj dobrih neodvisnih amateskih primerjanjlnih testov, ki niso sponzorirani s strani enega proizvajalca.

Na podlagi tega sem se jaz odločil katerega bom uporabljal, čeprav so mi na servisu sikal pa težili z njihovim se nisem dal in so gamorali pred mano vliti. Filter pa tud svojega priensel MANN pa ne da bi ceneje skoz pršu, ampak zato da imam kvaliteto ne pa njihovo uradno servisno sranje.
Na vrh
tdx
01 jul 2022, 12:18
Član #19441
Prijavljen dne: 02 dec 2019, 21:37
Lokacija: Nova Gorica
Objav: 26
Pozdrav,

ali lahko navedete gradacijo in tip ollja, prosim? Pa še oznako filtra?

Hvala ,

tdx
Na vrh
alfasan
04 jul 2022, 08:01
Član #14691
Prijavljen dne: 22 jun 2018, 10:39
Objav: 203
Katerikoli proizvajalec olja, ki ima to oznako je ok.
0W-20 VCC RBS0-2AE
(za VEA motorje) za starejše 5 valjne motorje to olje ni ok!


[ Uredi 04 jul 2022, 08:02 ]
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 57, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5810
najnovejši član: rarlok
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 521
Prejšnje ankete