Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.vozimvolvo.si/

Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Menjava ksenon žarnic

Avtor objava
samos1111
15 jul 2008, 17:44 Predogled tiskanja
Član #264
Prijavljen dne: 29 mar 2007, 09:03
Objav: 71
alias zakaj ne hodit menjat HID žarnic na uradne servise, če avto ni več v garanciji.

Servisa ne bom imenoval, ker je bil končni račun 250 EUR, ampak mogoče pride tole komu prav.
Znano je da so originalne oz brand HID žarnice Osram ali Philips precej drage, okrog 100 EUR. Ponaredki ali roba "padla s kamijona" na bolhi ipd pride okrog pol ceneje, one iz manj renomiranih azijskih dežel pa so okrog 20 EUR.
V glavnem, nisem si želel komplikacij, pa še prodajalec rezervnih delov na servisu mi je zagotovil da so žarnice originalne in je dovolj zamenjati eno. Naivno sem pomislil, da bo glede na ceno žarnice najbolj zihr da menjavo opravi strokovnjak. No, sem se malo uštel...
Zamenjat žarnico ni povsem piece of cake. Sama menjava žarnice ni kaj bistveno drugačna kot pri halogenkah in strokovnjaku se ne zdi potrebno odklopit akumulator, kakor svetuje Haynes. Ampak v avtih našega tisočletja je običajno treba vzet prej vsaj kakšen zračni filter. A pri pol manjših avtih najprej vzamejo ven motor!?
Strokovnjak se takoj po menjavi spomni, da barva nikoli ni povsem enaka tudi pri istem tipu žarnice. Za povrhu je bila pa še originalna Philips, nova pa Osram, precej bolj rumenkasta.
Da ne bi moj Volvo tako pisano gledal, pač izdavim, naj zamenja še drugo. Ko je žarnica zamenjana, nekaj utripa. Poskusi s še eno, isti šmorn. Da nazaj notri originalno, ne sveti več. Oceni, da je verjetno šel balast in me vpraša če imam kasko, cenijo ga namreč na 450 EUR... da bi se mi pač lahko luč razbila... Pa še naročit ga je treba. Malo se mu že mudi, meni pa tudi. Zdi se mu očitno, da je bil balast pač dotrajan in to, da je slučajno nehal delati med njegovim posegom, se mu ne zdi relevantno. Zlovoljen rečem, da bom pač šel k enmu šlosarju da bo popravil za njim.
Popoldne sem se pritožil in naslednji dan pustil avto pri njih, pa so godljo nekako razumno rešili.

Balast je dejansko od proizvajalca Valeo, kot tudi celoten žaromet. Spletni prodajalci "ta nobel" xenon kitov take OEM supplier balaste Hella / Valeo cenijo na okrog 200 EUR, dobro poučeni pa vedo, da jih proizvajalci reflektorjev interno nabavljajo za celo 10x manj.
Preverit je treba dimenzije in konektorje, ker je za so za različne znamke različni, pa tudi generacije se menjajo.
En avtoelektričar je rekel, da ga je mogoče zamenjat tudi še pol cenejšim "univerzalnim" nadomestnim balastom za D2R žarnice, pri čemer je potrebno najti zanj prostor in prevezat žice. Okvare balastov naj načeloma ne bi bile pogoste.

Pri nekih dražjih avtomobilskih znamkah se baje zgodi celo da nadomestnih balastov nimajo in uradni servisi menjajo le cele reflektorje, kar zna v naslovu navedeno številko podvojit.

(Volvo V70 D5 2003-2004; reflektorski žaromet z žarnico tipa D2R; balast verjetno Valeo oznaka LAD5GL, nahaja se pod žarometom; obstaja tudi starejši tip xenon žarometa z balastom za žarometom, pa precej podoben novejši tip od 05.2004 dalje, pa sočasno z njim tudi projektorski žaromet)

[ Uredi 15 jul 2008, 17:51 ]
Na vrh
sebaveh
15 jul 2008, 18:06
Član #91
Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08
Lokacija: Slovenska Bistrica
Objav: 1249
Mislim da si ravnokar odkril toplo vodo O zelo podobnih stvareh so debatirali že na avtomobilizmu.com.
Na koncu so prišli do zaključka, da si bodo navadni civilisti kupovali žarnice, ki so padle iz tovornjaka, ali pa jih je tovornjak pripeljal iz kitajske.

Moraš pa seveda vedet, da se barva žarnic s časoma malo spremeni, zato pa tudi nove zgledajo z malo drugačno barvo kot pa stare. Zadeti pravo barvo je pa tudi težko, sa nekateri pravijo da na nekaterih samih žarnicah sploh ni podatka o barvi (temperaturi) svetlobe.

Dejanska vrednost žarnice je pač desetkrat manjša od cene na servisih, ampak tako pač je. In to velja za praktično vse avtomobilske dele, in za vse znamke. Po vsej verjetnosti bi za kakšnega nemca moral plačati še več, in mogoče še kaj drugega kot samo žarnico.

Je pa to eden od glavnih razlogov zakaj so pri nas doma avti na navadne žarnice

[ Uredi 15 jul 2008, 18:08 ]
Na vrh
Spletna stran
JG
15 jul 2008, 21:18
Član #100
Prijavljen dne: 26 nov 2006, 20:27
Lokacija: Gorenjska
Objav: 1349
Ok, vse lepo in prav, samo pri teh dolgih postih res ne vem, kaj nekateri želijo povedati, mogoče, da so serviserji nesposbni, da je kvaliteta žarnic slaba,...
Torej koliko si zdaj plačal vse skupaj, kar je našteto, 100 eur za žarnico, 200 eur za kit, 250 eur ali 450 eur.

[ Uredi 15 jul 2008, 21:35 ]
Na vrh
Poršejčkov at
15 jul 2008, 21:44
Član #745
Prijavljen dne: 06 maj 2008, 22:53
Lokacija: Zgornje Pirni?e
Objav: 263
Da ne bomo samo pluvali po SUMMIT MOTORS :

v petek mi je crknila xenon žarnica, v soboto ob 12.30 so mi jo na SUMMITU zamenjali za novo (pa še ene tri tamale - pozicijske zraven).

Cena: 145 EUR (kar je za žarnico D2R spodobno, prištej še brlivke in malo dela).

Sem bil vesel, v bodoče bom pa kakšno mel na rezervi in se od mehanika naučil postopka menjave. Resetirati tako ni potrebno ničesar (ali pač?).

LP, ata

PS: na začetku je svetila malo bolj rumeno, sedaj pa sveti enako kot "stara" - ledeno modro, skoraj bi rekej 6.000Kalvinov (če je rumena 4.300 K).

PS-2: bi jim jaz dal 450 EUR, bandi nesposobni. Balast je delal, dokler ga niso oni zašuštrali!!
Na vrh
samos1111
16 jul 2008, 11:44
Član #264
Prijavljen dne: 29 mar 2007, 09:03
Objav: 71
>Mislim da si ravnokar odkril toplo vodo
Hvala, zdaj že vem, nisem mehanik ali težak entuziast... Nisem pa vedel prej, sem bil prelen, nisem imel časa in se mi je zdelo da ena menjava žarnice ni taka reč da bi bilo treba prej pregledat vse možne forume.
V glavnem sem tole napisal zato ker sem moral nekam sprostit nakopičeno slabo voljo ;).

>Torej koliko si zdaj plačal vse skupaj
Osram žarnici 2*108EUR + delo 30 EUR. Kaj so naredili z balastom ne vem, ampak najverjetneje je ostal isti.

>Da ne bomo samo pluvali po SUMMIT MOTORS :
Jasnovidci včasih par kilometrov zgrešijo ;) Ampak mislim da pristop velja za večino uradnih servisov. Računajo jako drage ure, ukvarjajo se pa le z menjavo kosov.

>PS-2: bi jim jaz dal 450 EUR, bandi nesposobni. Balast >je delal, dokler ga niso oni zašuštrali!!
Sem že planiral seznam prejemnikov pisma - Volvo, inšpektorat, par cajtngov in forumov in sem jim ga že skoraj zrecitiral. Njim se to sploh ni zdelo logično...
Legalno zadev točno ne poznam.

Btw, a lohk kdo prilepi kakšen dober link v zvezi z DEJANSKO razliko med brand žarnicami ter kitajskimi in korejskimi (kvaliteta osvetlitve, življenjska doba...).
Pa kako ločiš med brand žarnico padlo iz kamijona in kitajskim ponaredkom.
Edit: nekaj pod točko 2 sem našel že sam:
GE39
BMW forum

[ Uredi 16 jul 2008, 16:07 ]
Na vrh
samos1111
16 jul 2008, 16:23
Član #264
Prijavljen dne: 29 mar 2007, 09:03
Objav: 71
Dobri poznavalci tople vode še tole prosim: v drugem prejle prilimanem postu piše
>>VALEO ... te balaste je treba pred menjavo razelektrit

Na hitro z gugljem nič ne najdem. A kdo o tem kaj ve podrobno? Serviser ni kaj meni očitno razelekril, akumulator je bil definitivno priključen, le luči ugasnjene. Možnost okvare zaradi nekega preboja ob visoki napetosti sem med kreganjem omenjal, čeprav se tudi meni ni zdela posebej verjetna (tisti kilovolti naj bi bili prisotni ob vžigu, sicer pa ne).

Edit: pričakoval bi, da je razelektritev mišljena kot varnostni ukrep; ob razumno pametnem načtrovanju elektronike ni logično da bi brez tega kaj crknilo, razen če ni kaj slabo načrtovano. Takole na hitro se mi zdi da s stališča balasta deluje ugasnjana žarnica najbrž nekako tako kot neobremenjeni odprti sponki na izhodu in se glede tega pri odklopu žarnice ne bi smelo kaj hudo spremenit. Priključki pa so tudi narejeni tako da težko po nesreči narediš kakšen šlus.
En novejši patent na to temo od Valea:
Valeo patent leto 2005
Renaultova elektro servisna navodila (glej 80C)
Megane 2003

Bi kdo vedel kateri signali so na konektorju balasta pri tem modelu (2003) & ali ta modul skrbi tudi za nastavitev višine snopa? Tale Renaultov primerek ima cel šop žic (vključno s signaloma hitrosti in naklona) in ga prav gotovo ni mogoče brez improvizacij in krnjenja funkcionalnosti zamenjat z "univerzalnim".

A mogoče kje po spletnih pašnikih rastejo podobna servisna navodila za Volvo?

[ Uredi 18 jul 2008, 14:32 ]
Na vrh
Sverige
21 jan 2015, 21:12
Član #412
Prijavljen dne: 14 jul 2007, 06:18
Objav: 743
Pred menjavo potrebno odklopit akumulator, ali se sname negativno ali pozitivno klemo??? Vem da je enkrat nekdo govoril da se sname negativna?
Na vrh
damiani
21 jan 2015, 22:24
Član #2483
Prijavljen dne: 29 nov 2011, 23:47
Objav: 139
Najbolj enostavno je odklopit konektor na vrhu luči in počneš z lučjo kar hočeš! Nobene razelektritve ni potrebno, seveda če je upoštevana zgornja navedba, neglede ali menjaš žarnico ali balast! Balasti se novi (Valeo) dobijo za 100 e in drobiž, samo mal je treba v "svet" pogledat! Je pa verjetno pri dotičnem primeru "mojster" pri montaži kabel potegnu iz balasta pa je bila tema, ker balast ne umre "just by the way"! Xenon žarnice pa glede na skoraj nični manevrirni prostor pri volvu, tud ni mimogrede zamenjat! Vsaj brez odrgnin in vsem znanega pripomočka ( u tri pi.... .. trne) ne!!
Pa dobro xenoniranje!

Lxcp
Na vrh
D|N
25 nov 2015, 17:22
Član #147
Prijavljen dne: 02 jan 2007, 11:54
Lokacija: Ljubljana
Objav: 480
Ne najdem primerne teme, pa bom kar tukaj vprasal....

Pri V70 II, stranske oranzne lucke.....kako se jih zamenja? A je treba celo luc ven vzet?

Na vrh
Ploki
25 nov 2015, 17:32
Član #13336
Prijavljen dne: 05 nov 2015, 22:00
Objav: 67
js bi se tud pridružil temi. zakaj nimam projektorjev?

edit: ker nimam tistega da potujejo z volanom.
no ja, vsaj xenon je

[ Uredi 25 nov 2015, 21:24 ]
Na vrh
samos1111
30 nov 2015, 16:36
Član #264
Prijavljen dne: 29 mar 2007, 09:03
Objav: 71
> js bi se tud pridružil temi. zakaj nimam projektorjev?

To je blo najbrž v domeni Volvotovega design oddelka. Ni veliko reflektorskih ksenonov, večina je po Volvih in še nekih Mercedesih.
Hecen je tudi nekakšen kvazi bi-ksenon - za dolge luči dosvetljuje halogenka ampak ksenon snop se tudi dvigne.
Sicer ima pa tud BMW neko svojo ezoteriko.
Na vrh
D|N
30 nov 2015, 17:10
Član #147
Prijavljen dne: 02 jan 2007, 11:54
Lokacija: Ljubljana
Objav: 480
Aha, zato nihce ne ve, kako zamenjat
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 50, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5973
najnovejši član: Ubvpwcrob
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete