|
|
(S40/V40 2003, diesel) Vgradnja tempomata
|
|
sebaveh | 16 jun 2010, 21:57 | |
| Član #91Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08 Lokacija: Slovenska Bistrica Objav: 1249 | V tej temi vam bom opisal kako sem v svojega S40, letnik 2003 in z dieselskim 115 KM motorjem (D4192T).
Dizelski modeli, pa tudi bencinski z Mitsubishijevo GDI enoto, imajo elektronski pedal za plin. Medtem ko imajo vsi ostali bencinarji mehanskega - pri teh tudi tempomat vleče pedal z vakuumskim aktuatorjem (mehom).
Za dizla tako ne potrebujemo veliko materiala. Eno stikalo pri sklopki je že vgrajeno serijsko, potrebujemo le še enega za zavorni pedal. Konektorji so že pripravljeni, montažna luknja pa tudi. Kataloška številka stikala je 9146505.
Obvezno odklopite akumulator in počakajte 10 minut. Odstranite plastiko in tapeto pod volanom. Pazite na žici od lučke za osvetljevanje.
Preden vgradimo to stikalo, pa ga moramo tudi nastaviti. Gumb je namreč možno z roko izvleči ali pritisniti tako, da se zasliši klikanje. To je nek način kalibracija tega stikala. Po navodilih sodeč, je potrebno nastaviti razdaljo 30mm (+/-2mm). Pritisnemo pedal, vtaknemo stikalo v luknjo nosilca (noter gre samo na en možen način, ni ga možno narobe vstaviti), spustimo pedal. In priklopimo konentor.
Nato moramo zamenjati še ročko smerokazov. Na navodilih se boste hitro znašli, naj pa povem, da za to ni potrebno odstraniti volana. Obstajajo različne kataloške številke teh ročk, odvisno od letnika. Zato bom napisal spisek kar vseh:
Ročka smerokazov brez tempomata:
30613550 (30887037) (30801238) za šasije do 676630 30613571 (30899032) za šasije 676631 do 799999 30618229 od šasij 800000 naprej
Ročka smerokazov s tempomatom:
30613551 (30887036) (30864252) za leto do -1999 30899033 (30613572) med letoma 2000 - 2001 30618230 po letu 2002-
Ročke s tempomat stikalom imajo dodaten konektor, ki je na žicah ki pridejo iz ročke. Jaz sem vse te dele dobil iz razbitega V40, zato sem iz originalne inštalacije odščipnil še vse konektorje, da sem si lahko izdelal kabel za priklop. Dolžina žic je okoli 1 meter.
Štirje kontakti gredo v zeleni konektor, ki je pod radijem. To so na pozicijah 11 - 14 (številke se na drobno napisane na samem konektorju). En kontakt je na belem konektorju, zadaj za ploščo kjer so releji in varovalke. En kontakt pa je še na rjavem konektorju. Vse se zlahka najde, le dostop z roko je malo neroden. Konektorje snamite, odstranite plastični vložek in stisnite kontakr v prosto mesto. Pri delu si pomagajte s shemo, navodilom in slikami. Vse žice nato lepo speljite od konektorje do ročke, tako da se ne bodo nikamor drgnili ali bili kakorkoli v napoto. Še posebej pazite da ne bodo v stiku s pedali!
Nato sestavite vse nazaj in priklopite akumulator. Če sedaj pretaknete stikalo v položaj ON, se mora na armaturki pojaviti napis CRUISE pod števcem kilometrov.
Sedaj je treba avto zapeljati le še do pooblaščenega serviserja, kateri ga bo priključil na terminal in vpisal software. Kataloška številka tega je 30618131 za dizel tega letnika. Jaz sem bil danes na Dumidi kjer so mi to naredili in mi pustili da sem malo gledal zraven. Trajalo je pač malo dolgo, ker ta avto še nima CAN omrežja v sebi. Drugače pa je vse potekalo brez težav. Plačilo je bilo kr manj kot 200 € (nevem kakšna je švedska politika s cenami, očitno precej variirajo), podrobno bi raje preko ZS, da ne bo kaj narobe.
In to je to, celo pot nazaj sem se že igral z njim. Res fajn stvarca.
Kot sem že zgoraj omenil, imajo mitsubishijevi GDI motorji zelo podobno narejeno, mogoče bi ta navodila veljala tudi za njih. Le da so priključki pri konektorjih drugače razporejeni. Razvidno je iz načrta.
Barvna legenda: Y - rumena SB - črna W - bela GN - zelena R - rdeča BL - modra BN - rjava OR - oranžna
Za konec pa še zanimivost: -Ko je priklopil avto na tester in prebral parametre, sem opazil da so (konstruktorji?) pustili aktivirano tudi opcijo za zadnji brisalec, čeprav je ta bil na volje le pri karavanski različici... A več o tem mogoče kdaj drugič.
[ Uredi 16 jun 2010, 22:14 ] | Na vrh | |
sebaveh | 16 jun 2010, 22:06 | |
| Član #91 Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08 Lokacija: Slovenska Bistrica Objav: 1249
| Dodatne slike:
| Na vrh | |
Krchan | 17 jun 2010, 10:36 | |
| Član #893 Prijavljen dne: 05 okt 2008, 18:50 Lokacija: Krško Objav: 1259
| Majster
Zadeva je pa ravno za v novi DIY kotiček. | Na vrh | |
drejec | 23 nov 2010, 21:03 | |
| Član #1959 Prijavljen dne: 19 nov 2010, 20:22 Objav: 3
| Ej kako sploh zgleda ta Tempomat ročka na V40?? Kje je ? Ker vsi V40 na avto.net imajo napisano, da majo tempomat, pol ko pa vprašaš ga pa noben nime?
Hvala za odg. | Na vrh | |
sebaveh | 23 nov 2010, 21:15 | |
| Član #91 Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08 Lokacija: Slovenska Bistrica Objav: 1249
| Na četrti sliki od spodaj navzgor jo vidiš. Je pravzaprav ročka za smerokaze, ki ima na sebi še drsno stikalo RESUME-ON-OFF, ob skrajno levi strani pa še prekucna tipka za + in -. | Na vrh | |
Volvej | 23 nov 2010, 21:15 | |
| Član #1127 Prijavljen dne: 05 maj 2009, 13:06 Objav: 1554
| Tempomat ročka je ročka za smerokaze (žmigavce).
Prepoznaš jo po tem, da ima na vrhu en gumbek, ki ima 3 pozicije Resume, On, Off in še obstrani ima en gumbek za nastavitev hitrosti + / - .
Zgleda pa takole:
Če avto nima tempomata, je ta ročka brez gumbkov.
Se mi pa zdi da trenutno ni nobenega V40 na a.net, ki bi imel tempomat. Nevem zakaj vsi to označijo.
LP | Na vrh | |
Terminator | 23 nov 2010, 21:17 | |
| Član #74 Prijavljen dne: 18 nov 2006, 18:29 Lokacija: Ljubljana Objav: 2980
| pri phI zgleda takole:
PS:glej ročko za smernike | Na vrh | |
moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž
|
|
Powered by e107 Forum System
|
|
|
|
Gostov: 60, Članov: 0 ...
največ prisotnih: 1352 (Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40
Člani: 5976 najnovejši član: Juliovioky |
|
|
Ni dogodkov
|
|
|
Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?
1972 - 240
1992 - 850
1944 - PV444/544
1986 - 360
Anketa je namenjena samo članom
glasov: 526
Prejšnje ankete
|
|
|