Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.vozimvolvo.si/

Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Cukanje avtomatskega menjalnika-zamenjava magičnega ventilčka

Avtor objava
S60R-Ocean Race
05 jun 2007, 17:00 Predogled tiskanja
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Ker sem že v kar nekaj postih omenjal cukanje ter trzanje avtomatskih menjalnikov predvsem pri volvih letnikih 2001 sem se odločil, da o tej temi napišem nekoliko več. No, v kolikor je nekaterim že znano, je k hiši pred malce več kot mesecem prišel še en Volvo in sicer S60 T5, katerega hiba je bilo prav trzanje med prestavljanjem iz 2. v 3. prestavo kar je prav značilno pred zamenjavo tega ventila, kako in zakaj pa opišem malo kasneje. No kot sem že opisoval gre tukaj za en dokaj majhen ventil, katerega zamenjava ne predstavlja velik strošek. Sam ventilček ( natančneje pokrov ventila ) stane dobrih €12, temu pa prištejemo še uro dela na pooblaščenem servisu. Prejšnji teden sem se z švedsko rakteo odpravil na pooblaščeni Volvo servis Dumida v Spodnjem Dobrenju ( Pesnica ) pri Mariboru. Kot ponavadi, je vzdušje tam vedno dobro, osebje ter vsi zaposleni prijazni. Z vodjo servisa sem se še predhodno dogovoril kaj vse se zamenja in počasi so začeli z delom. Zraven vseh ostalih stvari ( prednje zavore, reg. ventil turbine, software... ) so zamenjali tudi olje avtomatskega menjalnika ter pokrov ventilčka "B4". Ventilček je nameščen ravno tako, da je zamenjava zelo komplicirana, saj je v tistem predelu skrajno malo prostora za roke kaj šele za orodje. Važno je, da so to na Dumidi zamenjali hitro ter k celi stvari so se spravili res kot je potrebno kar pomeni da je delo potekalo profesionalno. Še enkrat pohvale Dumidi za zelo korektno opravljeno delo. No, da ne bom zašel "off topic", po zamenjavi tega ventilčka so mi naložili še nov software za menjalnik s katerim se tudi da odpraviti razna cukanja na mestu med prestavljanjem P-R-N-D. Ko je bilo vse nared, sva šla z vodjo servisa na poizkusno vožnjo. In seveda kot pričakovano, od cukanja in trzanja ( pri prestavljanju iz 2. v 3. prestavo ) ni bilo več ne duha ne sluha.

Zaradi boljšega razumevanja ter zaradi raznih vprašanj kako in zakaj sploh pride do takšne napake neposredno na nekem delu menjalnika bom stvar ter razloge za vse opisal malce podrobneje.

Kot prvo stvar, sem poslikal ventilček, da se vidi kako to sploh izgleda.
Fotografija 1:


Fotografija 2:


Fotografija 3:


Fotografija 4:


Kot je razvidno na fotografijah, je tale ventilček majhna reč, ki ne izgleda prav nič posebnega a zelo pripomore k mehkejšem menjavanju samega avtomatskega menjalnika. Zakaj prihaja do cukanj ter trzanj si pa poglejmo sedaj.

Fotografija 5:


Kot je razvidno iz fotografije št.5, je kovinski pokrovček gumijastega tesnila zvit in že samo to pripomore, da stvar ne tesni kot bi morala. To pa pomeni, da ventil skozi spušča olje tudi ko ne bi to bilo potrebno kar pa se odrazi v povečanem oziroma premajhnem tlaku med prestavljanjem in že samo to lahko povzroči trzanje ter cukanje. Prav tehnična razlaga s primerom sledi malce kasneje.

Fotografija 6:


Zgornja fotografija ( 6 ) prikazuje še hujše stanje notranjosti samega pokrova ventila. Tesnilo odstopa na večih mestih, na otip je malce porozno ter ne sedi trdno v sedišču tesnila. Dve zgornji puščici prikazujeta poroznost ter odstopanje samega materiala notranjosti pokrova ventila. In če združimo zvit pokrov tesnila, porozno tesnilo, ki na nekaj mestih odstopa, porozen material notranjosti, se rezultat ne more kazati drugače kot pa v cukanju avtomatskega menjalnika zaradi tega, ker ventil ne tesni olja kot bi ga moral. To pa zaradi vseh vzrokov, ki sem jih zgoraj prikazal ter opisal. Sam ventil pa regulira pritisk olja s pomočjo vzmeti ter t.i. zavornega obroča, na podlagi katerega deluje vzmet.

Delovanje ventila B4 malo podrobneje:



Za primer zgornje sheme sem vzel prav najpogostejšo tegobo, ki jo prinaša omenjen ventilček. Prestavljanje iz 2-->3 prestavo. Shemo sem vzel samo za primer, da je dobro razvidno, v kaj se vse povezuje delovanje ventila B4. Kratko povedano z nepravilnim delovanjem poruši celoten sistem-ravnovesje pritiska, ki vpliva na delovanje sklopk ter menjalniških zavor. Sam pritisk v menjalniku dela Torque Converter ter oljna črpalka in ta pritisk je reguliran ker "poganja" oziroma teče skozi Valve Body v katerem so servo cilindri in hidro-magnetni ventilčki. Ti ventilčki na podlagi tega pritiska olja "določijo" katera prestava oz. prestavno razmerje izbrati. Ko pa avto spremeni hitrost, se tudi spremeni hitrost vrtenja motorja, se tudi oljni tlak spremeni kar pripelje do tega, da se spet odprejo ter zaprejo drugi ventilčki. Ta oljni pritisk ki ga "upravljajo" tile ventilčki pa potem poganja sklopke ( sklopke in zavore na sliki ) ter sprožilo na zarornih obročih ( B4 zavora ) in tako se nadzoruje ter izvaja operacija prestavljanja na druga planetna prestavna razmerja da se prestavi v najbolj optimalno razmerje v tistem trenutku delovanja. In takšna B4 zavora oziroma zavorni obroč lahko deluje brezhibno a ko zapre ventil, ta pušča in tukaj pride do napake oziroma povečanega pritiska olja kar pa se odrazi v grobem pretikanju. Tale zavora pa služi, da se med prestavljanjem prejšnja sklopka in ali gred umiri ali celo ustavi, izbrana sklopka pa zavrti( deluje na različni pritisk olja ki steče skozi ventil za prestavljanje med 2 in 3 prestavo ). Nekako tako to deluje ampak od tod naprej se pa stvari resnično zakomplicirajo. No in tako bi naj bila funkcija B4 ventila preprečiti oziroma regulirati oljni pritisk, ko dobi signal od B4 zavore. Te funkcije pa ne more opravljati dobro zaradi tega, ker ventil ne tesni in pušča olje to pa se kot sem že omenil odrazi v grobem prestavljanju saj se nekako prejšnja sklopka ne umiri, izbrana pa tudi ne zavrti dovolj in potem cukne. Nekako tako bi se dalo to enostavo razložit. Sicer oa v shemo nisem všetl še sto drugih stvari kot so regulatorji, razna mehatronika in druge zavore, drugi prestavni ventili, regulatorji...S tem sem prikazal samo bistvo cukanja pri prestavljanju iz 2 v 3 vsaj toliko da se vidi, kakšen velik sistem je porušen, če odstopi samo ena stvar.
Da se vrnem še malo na sam ventil. Ventil se po enkratni zamenjavi ne rabi več nikoli menjati, saj je notranja zgradba celotnega novega ventila tako zasnovana, da ne more priti več do zvijanj, odstopanj gume ter ostalh napak, se pravi da so bile uspešno odpravljene. Enkratna zamenjava tega ventila zadostuje za vedno kar se pravi še za obilico srečnih kilometrov z našimi švedskimi lepotci in to brez cukanja.

[ Uredi 05 jun 2007, 17:42 ]
Na vrh
Ivo
05 jun 2007, 17:24
Član #39
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 16:13
Objav: 276
Čudovito!!!
Na vrh
cleaner
06 jun 2007, 09:47
Član #189
Prijavljen dne: 26 jan 2007, 10:42
Objav: 534
Super razlozeno
Na vrh
eentox
22 mar 2012, 14:54
Član #2581
Prijavljen dne: 27 jan 2012, 13:29
Objav: 26
Zdravo, si bom sposodil tole temo.

Mi lahko kdo pove kje točno se nahaja ta ventil B4 in kaj je potrebno razdreti da pridem do njega?

Imel avto na uradnem servisu v LJ, priklopili na tester, se "kao" zapeljali in menjalnik deluje popolnoma brezhibno po njihovih besedah! Ali prvič vidijo geartronic ali pa sem jaz preveč občutljiv in vidim da menjalnik opazno cuka in zabija med 1,2 ter 2,3 Omenim jim B4 ventilček in mi reče da prvič sliši da bi se to menjalo....da bi naložili now software? neeeee to nebo pomagalo, bo treba menjalnik menjat če bo fejst cukalo plus tega sem odšel lažji za dobrih 100e (tester+delo ko so mi samo premenjali 2 in 4 vž. tuljavo ker je tester pokazal napako)
Na vrh
kitaramoz
22 mar 2012, 17:10
Član #2385
Prijavljen dne: 07 sep 2011, 10:47
Objav: 187
Super prispevek, zagotovo bo komu v pomoč!

Prejšnji teden sem spoznal mehanika, ki dela na enem od redkih servisov za popravilo avtomatskih menjalnikov...po 15 minutah sem ugotovil da človek ve kaj dela in očitno se tudi potrudijo da težavo rešijo! Na uradnih servisih menjalnik samo menjajo ker jih ne znajo popravljat, pravi tudi da delov za avt. menjalnike v SLO ni in se vse naroča samo iz tujine....

Uglavnem njegov povzetek je bil da je avt. menjalnik nekaj najboljšega za avto, pri porabi sicer 1L+, je pa zato vožnja bolj udobna in motorji v avtomobilih z avt. menjalniki naj bi zdržali veliko več km kot pri ročnih menjalnikih.

Problem je samo da je potrebno na avt. menjalniku delati servis isto kot na motorju, se pravi olje, filter, oprati karter itd...na določeno št km kar pa se na servisih običajno ne dela ali pa samo natočijo novo olje noter...oz. je to eno šalabajzerstvo...in če kupiš rabljen avto z neservisiranim menjalnikom, zbiti kilometri itd bodo prej ali slej problemi...je pa kakšno kompleksnejše popravilo zelo drago...

Se pravi če kupiš nov avto, servisiraš menjalnik, ali pa si naletel na dobro vzdrževan avto je pa zmaga..

Baje imajo na tej firmi računalnik za testiranje menjalnika, pravi da izriše graf, kjer točno vidiš v kakšnem stanju je menjalnik in koliko so obrabljene lamele, oz. koliko km še ima pred sabo...če kupuješ rabljen avto z avt. menjalnikom se mi zdi to super it pogledat!!! Če bo kdo rabil lahko dam kontakt firme v ZS ker ne vem kako je na forumu z reklamo ;)
Na vrh
S60D5Gear
23 mar 2012, 10:59
Član #1437
Prijavljen dne: 28 dec 2009, 09:59
Lokacija: Slovenija
Objav: 193
Lahko meni na ZS prosim? Hvala.
Na vrh
bbf
23 mar 2012, 14:06
Član #411
Prijavljen dne: 13 jul 2007, 15:20
Objav: 1015
daj kontakt na ZS, da vidim, koga imaš v mislih. hvala!
Na vrh
bojko
23 mar 2012, 14:15
Član #1639
Prijavljen dne: 05 maj 2010, 20:06
Objav: 552
Naj mi nekdo prosim pojasni, zakaj kitaramoz ne bi smel javno napisat imena tega servisa za avt. menjalnike?
A ni to podobno, kot so posti o pozitivnih ter negativnih izkušnjah iz posameznih servisov?
Na vrh
kitaramoz
23 mar 2012, 14:45
Član #2385
Prijavljen dne: 07 sep 2011, 10:47
Objav: 187
meni ni problem objavit, nekateri forumi pač tega ne dovoljujejo...je pa res da so forumi namenjeni izmenjavi podatkov in izkušenj

firma je

AVTOMEHATRONIKA d.o.o.
ŠKOFJA VAS 40C, 3211 ŠKOFJA VAS

šef je Vladimir
Tel: 041 661689

pokličite pa se boste vse zmenl....

Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 53, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5973
najnovejši član: Ubvpwcrob
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete