Obnova turbin
AljAž, 04 maj 2007, 09:53

Slišal sem, da se na avtih z veliko kilometri morda izplača preventivna obnova turbine motorja. Menda to delajo nekje v Ljubljani, sama obnova pride okoli 300€.

Ali ima kdo s tem kake izkušnje in ali se vam zdi to pametno oz. kako pravilno sklepati/vedeti, da bo turbina "šla"?

Re: Obnova turbin
grimreaper, 04 maj 2007, 10:22

Obnova je dvosjekli mac. Koliko moze pomoc, toliko moze i odmoc ako se nesto sfusa...

Re: Obnova turbin
AljAž, 04 maj 2007, 10:42

@grimreaper: Kaj to konkretno pomeni?

Re: Obnova turbin
sebaveh, 04 maj 2007, 11:09

Pravi da je to tako kot dvorezni meč. Kolikor lahko pomaga, tolikor lahko škodi, v primeru da gre kaj narobe.

Re: Obnova turbin
AljAž, 04 maj 2007, 11:14

Hehe, pa saj zastopim hrvaško, samo konkretno čemu škodi? Ker če je obnovljena, verjetno bi morala delati bolje kot stara, če se pa že pokvari je pa najbrž vseeno ali se pokvari stara ali obnovljena. Ali je kaj drugače? Kateri del turbin se sploh obnavlja?

Re: Obnova turbin
grimreaper, 04 maj 2007, 11:21

AljAž je napisal ...

@grimreaper: Kaj to konkretno pomeni?


Ko se naredi reparacija, zelo pomembno je centriranje turbine. Ce se to dobro ne naredi, turbina lahko ode kvragu v roku 2-3 mesecov...

Re: Obnova turbin
volvo5er, 04 maj 2007, 15:24

Ja glede na to da obnova turbin stane nekje od 300 do 500 eur bi se spodobilo da bi bilo narejeno dobro (pravijo da je obnovljena turbina praktično enaka novi, ali se na obnovljene turbine ne dobi garancije). Sicer pa so vsi, ki jih poznam in ki imajo obnovljene turbine, z njimi zadovoljni.

Re: Obnova turbin
AljAž, 04 maj 2007, 15:29

Torej v primeru da dobiš garancijo se izplača. Samo kako pa ugotoviti, da je turbina potrebna obnove?

Re: Obnova turbin
alfaromeo, 04 maj 2007, 15:39

Da je turbina potrebna obnove, veš tedaj, ko ima avto čuden zvok, neneromalno piskanje, sikanje .....

Re: Obnova turbin
S60R-Ocean Race, 04 maj 2007, 16:20

Pa če ne vleče kot bi moral. Pri piskanju in sikanju predvsem ko piska tako kot da ima os vetrnice konus.

Re: Obnova turbin
AljAž, 04 maj 2007, 16:25

Ah potem izgleda je z mojo vse v najlepšem redu. Sicer mi na vsakem servisu rečejo da malenkost olja pušča tam nekje pri/na turbini. Bi to lahko kaj slabega pomenilo? Sicer kar smo imeli motorjev s turbinami, ni nikjer in nikoli še bilo "poper suho".

Re: Obnova turbin
grimreaper, 04 maj 2007, 16:29

volvo5er je napisal ...

Ja glede na to da obnova turbin stane nekje od 300 do 500 eur bi se spodobilo da bi bilo narejeno dobro.


Pri nas se znalo zgodit da je zaradi loseg centriranja turbina otisla kvragu. Sam en servis v Zagrebu navodno zelo dobro radi reparacije. Seveda, ce se reparacija dobro naredi, bi turbina trebala bit kot nova.

BTW, ce nima pada moci, reparacija ni potrebna

P.S. Moje isprike na losem slovenskom

Re: Obnova turbin
tomazKK, 04 maj 2007, 16:43

"Lošem"?

Za turbine vem en naslov...
Beja - Ljubljana

...če pa kdo ve še kakega...

Re: Obnova turbin
AljAž, 04 maj 2007, 16:54

tomazKK je napisal ...


...
Za turbine vem en naslov...
Beja - Ljubljana
...


Dober naslov-sploh tista tabela z okvarami se mi zdi fajn!

Re: Obnova turbin
Ivo, 07 maj 2007, 16:17

moja turbinca je nek cudn prizvok dobila ... mi sploh ni všeč ...

Re: Obnova turbin
S60R-Ocean Race, 07 maj 2007, 18:02

Prizvok je morda zaradi tega, ker avto ne priganjaš pogosto po avtocesti in je morda pretok zraka malo sajast. Dobro ga segrej pa pojdi na AC in ga teraj do konca par minut in bo vse okej

Re: Obnova turbin
Ivo, 07 maj 2007, 21:09

imam točno to namen ...

Re: Obnova turbin
al jarreau, 08 maj 2007, 08:52

Ker vidim da tukaj omenjate turbino ali kdo ve, če se turbina imenuje tudi konverter pri menjalniku ali je to čisto neka druga stvar?

Re: Obnova turbin
Yaris, 08 maj 2007, 09:32

No obnova turbine za preventivo je nepotreben strošek, sam bi se v primeru da bi bila turbina za zamenjat raje odločil in nabavil večjo turbino.

Imamo pa v SLO dva zelo dobra serviserja turbin, eden je TURBO Medja, http://www.turbomedja.com/ drugi pa Beja http://www.beja.si/, Medja po mojih lastnih izkušnjah naredi mogoče malenkost bojše, se pa tudi pri Beji potrudijo.

Re: Obnova turbin
S60R-Ocean Race, 08 maj 2007, 15:03

al jarreau je napisal ...

Ker vidim da tukaj omenjate turbino ali kdo ve, če se turbina imenuje tudi konverter pri menjalniku ali je to čisto neka druga stvar?


Ne al jarreau, konverter pri menjalniku ( Torque Converter ) je čisto nekaj drugega. To je res kot neka turbina bolje rečeno hidrodinamična oljna sklopka in njen namen je, da prenese rotacijsko moč motorja na menjalnik in seveda sekundarno na kolesa. Zakaj pa je bistven še tudi tale Converter? Kot imajo ročni menjalniki sklopko, rabijo avtomatiki Converter tudi zato, ko se ustavimo, da se motor lahko prosto vrti ( prosti tek ) brez da bi avto vleklo naprej tudi ko mi držimo zavoro in med tem ne sme motor ugasniti. In tale stvarca skrbi da se lahko menjalnik ta čas v bistvu "odklopi(najenostavnjeje povedano ker to je zelo komplicirana zadeva)" od motorja, da mu ne jemlje moči kar bi pa se izkazalo v tem da bi avto crknil. In kdo vozi avtomatik tudi ve, da včasih obrati ko stisnemo gas smešno poskočijo. In prav tale Converter poskrbi, da se lahko menjalnik vrti neodvisno od motorja in obratno. Pri ročnem menjalniku to pomeni, če stisnemo sklopko do polovice in to naredimo par krat in se od sklopke lahko poslovimo( jo hitro skurimo ). Pri Converterju je to nekaj običajnega, obrabiti se pa ne more, ker deluje na pritisk olja. No da se še vrnem malo na sam Converter...Ko avto stoji v prostem teku, so obrati motorja nizki in s tem je tudi pritisk olja v Torque Converterju nizek in skozi njega spusti relativno malo navora ( zato se tudi imenuje Torque-Navor Converter-pretvornik ) in se avto posledično temu komaj da premika. Ko pa stisnemo gas, povečamo obrate motorja in s tem tudi pretok in pritisk olja v tale Converter in tako se iz motorja preko Converterja v menjalnik in končno na kolesa prenese veliko več navora-moči. Vem da sem zašel zelo v Off Topic ampak ko je al jarreau že vprašal o tem sem moral na kratko malo objasniti o čem se tukaj gre.

Re: Obnova turbin
al jarreau, 08 maj 2007, 19:11

Hvala Ocean Race. Bom pa k temi Converter v kratkem mogoče prospeval kak foto material.

Re: Obnova turbin
AljAž, 08 maj 2007, 19:40

Debata o konverterju navora (torque converter) je prestavljena v novo temo.

Tu nadaljujemo temo o obnovi turbin.


Re: Obnova turbin
AljAž, 14 maj 2007, 20:57

Turbina na D5 motorjih: Slika je iz swedespeed-a.

Kaj pomeni ta "VNT"?

Re: Obnova turbin
volvo5er, 14 maj 2007, 21:03

Spremenljiv kot lopatic turbine, spreminjajo se glede na tlak, tako da je turbo luknja čim manjša. No nekaj v tem smislu, pač boljši izkoristek turbine je.

Re: Obnova turbin
Ivo, 14 maj 2007, 21:30

Malo bolj ponazorjeno
Klik - Klak

Re: Obnova turbin
AljAž, 01 jul 2007, 17:33

Ali kdo ve koliko približno (če se to dela) pride sama demontaža, montaža in čiščenje turbine?

Re: Obnova turbin
S60R-Ocean Race, 01 jul 2007, 17:40

AljAž je napisal ...

Ali kdo ve koliko približno (če se to dela) pride sama demontaža, montaža in čiščenje turbine?



VNT turbine v kolikor imam jaz informacije se NE da obnavljati zaradi preveč kompleksne finomehanike ter mehatronike in elektronskega krmiljenja. Ni 100% sem pa tako slišal...

Re: Obnova turbin
AljAž, 01 jul 2007, 19:05

A potemtakem je čiščenje turbine identično obnovi??

Re: Obnova turbin
S60R-Ocean Race, 01 jul 2007, 21:40

AljAž je napisal ...

A potemtakem je čiščenje turbine identično obnovi??


Mislim da ne.

Re: Obnova turbin
tomazKK, 02 jul 2007, 16:09

Yaris je napisal ...

Medja po mojih lastnih izkušnjah naredi mogoče malenkost bojše, se pa tudi pri Beji potrudijo.


Kolko te je pa stala obnova?


Re: Obnova turbin
LeonT, 11 avg 2007, 13:24

Po mojem mnenju se to čiščenje ne splača. Ko turbina enkrat gre se jo zamenja z novo in imaš potem spet nekaj časa mir. Na račun manjše porabe D5 motorjev ti mora ostati kakšnega jurja do dva, da lahko opraviš takšen servis.

Re: Obnova turbin
T-5R, 11 avg 2007, 15:11

Malce preveč obsedeni ste z čiščenjem. Ne vem, kaj bi lahko čistili v turbini,....

V glavnem, avto čistim odznotraj, ga operem od zunaj, za "čiščenje" turbine, pa poskrbi noga na pedalu za plin

Turbino kvečjemu lahko daš obnovit, ali kupiš novo. Poleg tega, je turbina res enostavno zgrajena, vendar izdelana z visoko natančnostjo. Popravljanje v svoji garaži, ne bi priporočal. Če voziš na servis, kjer vedo kaj delajo, bodo že pregledali koliko zračnosti ima os turbine.
Drugače obnavlja turbine Beja. Pred obnovo, pa se vseeno pozanimajte koliko stane nova. Se je že zgodilo, da je nova prišla manj stati kot obnovljena.

P.S. Pa brez zamere.


Re: Obnova turbin
AljAž, 11 avg 2007, 17:11

T-5R, če bi prebral prejšnjo stran bi videl, da je link do beje in še do enega podjetja, ki se ukvarja s tem že objavljen, zagotovo pa menim da ni nihče menil obnavljanja na lastno pest-v garaži.
P.S: Pa brez zamere.

Re: Obnova turbin
T-5R, 08 feb 2008, 21:32

No, da vidimo. Si kdo upa?

Klik!

Re: Obnova turbin
Roko460, 14 feb 2008, 21:29

Pozdravljeni

Naj vam povem iz prve roke, da sem prav s takšnimi vprašanji prišel do mojega mehanika. Povedal mi je da še ni videl primera okvare turbine razen eden izreden primer. Pa še pri tem je bil okvarjen pokrov kjer je olje od turbine! Ko je zmanjkalo olja jo je vzel.

lp

Re: Obnova turbin
RollingStone, 15 feb 2008, 06:04

Sicer pa res; o tem govorite, kot da je to tisti najbolj problematičen del avtomobila, ki bo slej ali prej crknil. Ko tisti, ki vozijo honde: ˝Nočem turbo motorja, ker turbine crkujejo....˝. To ni res, turbina ob pravilnem vzdrževanju zdrži dolgo časa, poleg tega pa ne zahteva veliko vzdrževanja.

Čiščenje tubine? Ta je pa nova.... Sicer pa res; gas ˝do daske˝, pa se spuca.

No, če si pa slučajno eden takih, ki jim turbino vzame vrag (sem jih že videl nekaj, ampak vse s spodobno kilometražo): turbina ne predstavlja nevemkakšnega stroška. Sploh, če jo naročiš od nekod, kjer so še cenejše. Je pa to enkraten strošek, potem je spet mir. In če ti crkne pri 350.000km, je to wear & tear, pač potrošni material.

Re: Obnova turbin
storci, 03 mar 2008, 05:54

VNT ali variable nozzle turbine (turbina z spremenljivo šobo) čeprav šoba ni najbolj posrečen prevod.

Delovanje turbine osnova (samo turbinskega dela ):
Izpušni plini vstopajo v turbino, hitreje kot se te plini premikajo, hitreje se vrti turbina. Ker se pri klsični turbini hitrost izpušnih plinov lahko poveča le tako, sa se povečajo obrati je takoj izvidno zakaj luknja pri nizkih obratih.

Da bi se ta luknja nekoliko zmanjšala je bilo potrebno dvigniti hitrost izpušnih plinov pri nizkih obratih. To so nareredili tako, da so zožali kanal po katerem v turbino pritekajo izpušni plini. Ker mora iz motorja še zmeraj ista količina plinov se morajo le ti premikati hitreje kar hitreje požene turbino. Da pa pri višjih obratih nebi imeli previsoke obremenitve turbine, je z povečanjem obratov potrebno povečevati širino kanala.

Pri osnovnih turbinah je zadeva rešena tako, da se odpira bypass za izpušne pline s čemer se razbremeni turbina. Upravljanje tega bypšassa je izvedene s pomošjo zračne membrane katera je priklopljen na sesalni kanal. Višji ko je pritisk v sesalnem kanalu bol se napihne membrana ter preko vzvoda odpire bypass ter zmanjša moč turbine.

Pri VNT turbini pa se za dvig hitrosti izpušnih plinov uporabljajo lopatice katere so montirane ob turbini. Če so lopatice obrnjene tako, da je med njimi le malo prostora za prehod plinov, se hitrost pretoka plinov poveča s čemer se pospeši turbina. ZA upočasnitev turbin se razmak med lopaticami poveča.
Turbina sama ima sicer nekaj več delov kot klasična turbina vendar daleč od tega, da bi bila prezakomplicirana za servisiranje.
Krmiljenje take turbine se večinoma opravlja s pomočjo vakuma in ne s pomočjo pritiska. Tu je za pravilno delovanje potrebno več stvari. Turbino preko posebnega ventila krmili računalnik za pravilno delovanje pa upošteva temperatutro zraka, nadmorsko višino, temperaturo motorja, ...

Delovanje take turbine si lahko ogledate na:
http://members.ozemail.com.au/~avdw/pdf/Adjustable%20Turbocharger.pdf


Centriranje turbin

Obstajata 2 sistema centriranja turbin.
1 - turbino , kompresor ter os centrirajo posamično ter jih čele nato sestavijo
2 - turbino, kompresor ter os sestavijo ter jih centrirajo v celoti

V prvem primeru lahko turbino enostavno razstavimo saj bo centriranje posameznega elementa ostalo nespremenjeno.
V drugem primeru je potrebno natančno označiti kako so deli sestavljeni ter oznake pri ponovnem sestavljanju poravnati. Ta sistem centriranja prepoznamo po tem da sklop centrirajo z brušenjem matic na kompresorju ter turbini. Če so matice brušene je zadeva centrirana v sklopu.

Pa še o odločitvi ali zadevo servisirati ali ne...

Vzroko odpovedi turbine je več. Najbolj pogosti pa so nezadostno mazanje, slab filter (delci v vsesanem zraku lahko zaradi velike hitrosti turbine povzročijo deformacije), nesnaga v olju , nezadostno hlajenje (ta pravzaprav spada tudi v nezadostno mazanje, saj je večina turbin hlajenih prav z oljem),...

Puščanje olja na turbini lahko povzroči tudi:

na kompresorski strani: umazan zračni filter ali omejen dotok svežega tlaka ( v komptresorju se naredi velik podtlak zaradi česar olje potekne v turbino)

na turbinski strani: slaba prepustnost izpušnega sistema ( zapackan katalizator)

Dokler je na turbini težava le v puščanju olja je poprvilo relativno poceni, ko pa zaradi obrabljenih ležajev turbina prične opletati in se drgniti ob ohišje je škoda večja in se ponavadi bolj izplača zamenjati celo turbino.
V velikih prtimerih pravočasnega popravila je potrebno zamenjati le tesnila. V starejših turbinah kjer se uporabljajo še drsni ležaji se le teh ponavadi ne menja saj med delovanjem niso v stiku z osjo (vmes je vedno film olja). Če pa je prišlo do obrabe teh se le ti redko menjajo tremveč se zamenja cel sredinski del.
Pri novejših turbinah se uporabljajo kroglični ležaji. Te turbine so manj občutljive na pritisk olja saj ležaji ne potrebujejo veliko mazanja. važno je le, da olje kvalitetno opravlja nalogo hlajenja.

za sedaj dovolj...
sem se kr razpisal...



Re: Obnova turbin
AljAž, 03 mar 2008, 17:48

@storci: Bravo, lepo napisano, tudi zadeva na linku je super!


ps: glede prevoda VNT; je verjetno boljši prevod: t. s spremenljivim kotom lopatic.

Re: Obnova turbin
kamenik, 16 maj 2008, 15:54

Zdravo,
Imam V40, D1.9 75 kW; 185k km.
Na tehničnem pregledu mi je danes rekel, da verjetno spušča olje na turbini oziroma olje kapla po izpušni cevi. Opozoril me je, da lahko na dolge relacije pride do vžiga olja oz. lahko zagori cel avto.
Kolikor sem prebral, je možno da gre za netesnenje turbine oz. ali menite, da je bolje, da turbino obnovim glede na veliko št, km.
ALi kdo pozna mehanika/podjetje v okolici Celja ali Slovenj Gradca za obnovitev turbi?

LP,

M

Re: Obnova turbin
T-5R, 16 maj 2008, 20:47

Če je res olje na izpušni cevi, potem ti spije olja nenormalno veliko, in za teboj se vije moder dim. Najprej moraš ugotovit kje pušča olje, šele nato popravljat.

Kadar "spušča" turbina, se olje nabira tudi v katalizatorju, in ga je potrebno obnovit, ali zamenjat.

Drugače pa je z obnovo tako, da se pri veliko prevoženih km ne izplača.

Re: Obnova turbin
kamenik, 16 maj 2008, 21:16

Pozdrav,
Olje sem pregledal in nivo je OK. Lahko pa da kje drugje spušča? MNogoče gre za kakšno manjše spuščanje olja, kot je že nekdo opisal, da turbina nikoli ni "poper suha". Bom naslednje dni bolj pozoren; oz. ga bom peljal pogledati mehaniku in javim koko je z zadevo.
Avto drugače teče uredu ( pospeški), zvok motorja se mi zdi tudni normalen, dima pa do sedaj še nisem opazil.

Hvala,

M

Re: Obnova turbin
volhart, 02 jan 2009, 21:24

Glede turbine eno butasto vprasanje pa vendar z zeljo po ozcrpnem odgovoru!?

S60_R Ocean Race je napisal ...

Se pravi da se mrzlega avtomobila ne tišči in po športni vožnj ali vožnji po AC takoj vgasne brez ohlajanja 1-2 minuti.


Zakaj, ko pa mnogi pravijo, da je treba avto ohlajati kaksno minuto ali dve po sportni voznji.


Re: Obnova turbin
tomazKK, 03 jan 2009, 14:44

Odvisno kako prebereš. Ne tišči in ne ugasne takoj bo prav.

Re: Obnova turbin
volhart, 03 jan 2009, 16:21

Normalno prebral sem naivno, me pa vedno vse kar ni logicno toliko bolj pritegne, ker se iz tega toliko vec naucis. ...termodinamika pa to je pa itak logicna.

Re: Obnova turbin
Krchan, 03 jan 2009, 19:59

Pomembno je tudi, da ne turiraš motorja tik preden ga ugasneš, ampak počakaš da obrati padejo do prostega teka in nato ugasneš avto. Razlog pa naj bi bil ta, da ko ugasneš avto, turbina nima več mazanja, če pa prej naturiraš motor se turbina še nekaj časa vrti "na suho". Tko sem slišal.

Re: Obnova turbin
Melhiat, 07 jan 2009, 12:16

Res je. Ravno včeraj sem videl kaj se zgodi z turbino po turiranju v rdeči meji. Prej smo že odstranili zaščitno masko, da se je lažje videla.
Turbina je žarela kot raztopljeno železo(okoli 800C). Če bi takrat ugasnil avto, bi verjetno rabil novo
Zato vedno počakat, da se turbina ohladi preden ugasnete avto. Sploh pa po divji vožnji.


Re: Obnova turbin
1-ej, 07 jan 2009, 14:06

Ja zgleda pa tkole
http://uk.youtube.com/watch?v=MsQipOFAP7M
http://uk.youtube.com/watch?v=rT1LovqzHa4&feature=related