Obraba pnevmatik
Modri, 15 mar 2010, 07:48

Opazil sem, da imam stopničasto obrabljene notranje dele zadnje gume na S40 (l. 2006). Imam pirelli P7 23055 55 r16.
Ali ima kdo izkušnje s čem podobnim?
Zakaj se gume obrabijo stopničasto?
Zaradi tega so zelo glasne...

Lp,
Darko

Re: Obraba pnevmatik
S60R-Ocean Race, 15 mar 2010, 08:38

Isti problem sem imel na S60 s prav temi gumami. Postale so že tako glasne na prednji osi da sem mislil, da je šel kolesni ležaj. Tudi stopničasto so se obrabljale.

Re: Obraba pnevmatik
volhart, 15 mar 2010, 09:22

Sicer takega primera se nisem videl, vendar bi sklepal na to, da gre za napako pri ulivanju gume...namesto, da bi zvezno vlivali, so vlivali po korakih ali kaj podobnega...lahko da tudi nimas originalne gume...ali je bila zelo poceni, si jo kupil preko kake internetne strani?!

Re: Obraba pnevmatik
TomažV70, 15 mar 2010, 21:51

To se je tudi meni dogajalo (Dunlop), dokler mi ni vulkanizer rekel, da držim premalo pritiska v gumah (2,4 bar max). Sedaj jih polnim na vsaj 3,2 (zaradi teže avta) in nimam problemov, pa obrabljajo se tudi enakomerno.
Aja: 205 55 R16

Re: Obraba pnevmatik
divja jaga, 15 mar 2010, 22:07

Jaz sem imel pri maminem golfu na prednjih gumah ta primer, da so se kar narezale ( guma Dunlop WinterSport 3D ) pa mi ni noben mehanik niti noben vulkanizer znal povedat zaradi česa se je to zgodilo. Sedaj imam pa Nexen gor ( samo spredaj, zadaj sem pustil Dunlopke ) in sem zadovoljen, sploh v snegu

Re: Obraba pnevmatik
Modri, 17 mar 2010, 13:16

TomažV70 je napisal ...

To se je tudi meni dogajalo (Dunlop), dokler mi ni vulkanizer rekel, da držim premalo pritiska v gumah (2,4 bar max). Sedaj jih polnim na vsaj 3,2 (zaradi teže avta) in nimam problemov, pa obrabljajo se tudi enakomerno.
Aja: 205 55 R16

Kakšen pritisk v gumah pa imate ostali? Predvsem me zanimajo s40, 2.0D (205 55 16)? Nad 3 mislim da je nesmisel...


Re: Obraba pnevmatik
Sverige, 17 mar 2010, 13:38

Na 205 širine imam jaz vse štiri 2.5 bara in jih enakomirno pobira.


Re: Obraba pnevmatik
Sverige, 17 mar 2010, 13:40

TomažV70 je napisal ...
Sedaj jih polnim na vsaj 3,2 (zaradi teže avta) in nimam problemov, pa obrabljajo se tudi enakomerno.
Aja: 205 55 R16


Tole ti pa težko verjamem, da se enakomerno obrabljajo.

Re: Obraba pnevmatik
TomažV70, 18 mar 2010, 21:37

Bridgestone potenzo sem jih uničil s pritiskom 2,3 bar. So se obrabile samo po robovih, na sredini pa še vsaj 4 mm! Ful dobre gume so bile.
Sedaj imam Michelin primacy montirane septembra lani in zgledajo tako. Na slikah se ne dobro vidi, ampak se obrabljajo zelo enakomerno.




Re: Obraba pnevmatik
Sverige, 19 mar 2010, 11:00

Ja imam pa enake izkušnje s Potenzo...mi je šlo kar na jok ko sem jih tako uničil.

Re: Obraba pnevmatik
Damijan, 19 mar 2010, 19:09

Če so se vam obrabile samo po zunanjih robovih pomeni, da ste imeli prenizek zračni tlak v pnevmatikah. Ali pa premajhno nosilnost pnevmatike.

Re: Obraba pnevmatik
doctor_v50, 20 mar 2010, 19:18

men so se tud bridgestone potenza obrable samo po zunanji strani,to je pol slaba guma zato al kako?drugač so pa gume 1a vsaj zame za dež al suho cesto zakon guma.

Re: Obraba pnevmatik
Damijan, 20 mar 2010, 21:38



Re: Obraba pnevmatik
aly, 20 mar 2010, 21:40

Praktično vsak vulkanizer do sedaj mi je rekel, da je pametno pnevmatike napumpat malo bolj, kot je napisano na tablici.
Primer: za prazen avto piše 2,1 bar. Jaz vedno pumpam na 2,4 ali 2,5 bar; če je avto naložen, pa malo več. Obraba je enakomerna.

Re: Obraba pnevmatik
Damijan, 21 mar 2010, 16:26

Vulkanizer ni ravno seznanjen s fiziko. Vsaka pnevmatika se med vožnjo segreje. Kako močno se segreje, pa je odvisno tudi od zunanjih temperatur. Zaradi segrevanje pa tudi tlak v pnevmatikah naraste, zaradi raztezanja.

Če je pnevmatika enakih dimenzij in nosilnosti, kot jo priporoča proizvajalec, ustreza tudi predpisani zračni tlak.

Re: Obraba pnevmatik
Augi, 21 mar 2010, 20:16

Damjan v teoriji to drži, vendar že ob upoštevanju, da se volumen sploh ne spremeni (čeprav se) se pri razliki 30 stopinj tlak poveča zgolj 1.1x kar pa še vedno ni dovolj za primeren tlak v pnevmatikah. Je pa tudi precej odvisno od načina vožnje, sam recimo ne dirkam na cesti, zato imam tlak večji, saj se zrak v pnevmatiki ne segreje veliko. Veliko je tudi odvisno od pnevmatik, tako da praktično za vsak tip pnevmatik veljajo različne nastavitve.

Re: Obraba pnevmatik
noj, 21 mar 2010, 21:34

Damijan je napisal ...

Če so se vam obrabile samo po zunanjih robovih pomeni, da ste imeli prenizek zračni tlak v pnevmatikah. Ali pa premajhno nosilnost pnevmatike.


Se strinjam. Bi pa dodal, da je lahko problem tudi v optiki.