Automatic/Manual
grimreaper, 20 dec 2006, 10:49

Otvaram temu da me DJ ne (li)... hehe

Dakle, za/protiv?

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 20 dec 2006, 11:02

Namjerno sam stavio bez ankete. Tako i tako je rasprava uvjek zanimljivija od rezultata hehehe

Re: Automatic/Manual
Tomaz40, 20 dec 2006, 12:54


X>200 PS avtomatik
X<200 PS manual

So pa seveda izjeme kot je že napisal DJ. Razni športni avtomobili morajo nujno imet ročni menjalnik.

Re: Automatic/Manual
mikko, 20 dec 2006, 13:15

Definitivno avtomatik!Kdo sploh še mara ročne menjalnike danes ?
Sicer je pa DSG precej hud...Volvotovi avtomatiki so mi počasni.Kot selespeed,isto prepočasno...Pogledaš DSG pa res šalta u nulo hudo ;)

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 20 dec 2006, 13:34

Mikko, onda vesela vijest za tebe, Volvo razvija svoj DSG ;)


Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 20 dec 2006, 13:37

101% automatic....šaltanje je še stara slovensko-avstroogrska navada. Razen kaj hudo športnega ala T5-R, S60R pa še to bi krepko premislil.
Once automatic, always automatic...

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 20 dec 2006, 16:17

A ja bi to preformulirao u: njemu se nesto rucni mjenjac jako zamjerio hahaha

Re: Automatic/Manual
noj, 20 dec 2006, 16:50

avtomatik u avtomobile nad 500konj, potem v avtomobile namenjene ležerni vožnji, drugače definitivno ročni...

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 20 dec 2006, 17:06

Enkrat avtomatik vedno avtomatik.Saj vsi avtomatiki imajo tudi manualno moznost in je trikrat boljsa kot navadnji menjalnik saj lahko saltas brez da bi dal gas stran-pod polnim gasom.

Dizel motor brez avtomatskega menjalnika ne mores nikoli pravilno in po vseh normah presaltati "po obcutku" za dosego najbolj optimalnega prenosa in moci ter porabe goriva.

Ce gremo naprej prepisujem vam porabo xc90 bencinerja in dizla z avtomatskim menjalnikom iz Volvo prirocnika ki sem ga dobil zraven novega avta:

2.5T Avt. Poraba 11.7 l/100 km Emisija CO2 266 g/km
D5 Avt. Poraba 9.0 l/100 km Emisija CO2 239 g/km

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 20 dec 2006, 17:21

Hong Kong je napisal ...

Enkrat avtomatik vedno avtomatik.Saj vsi avtomatiki imajo tudi manualno moznost in je trikrat boljsa kot navadnji menjalnik saj lahko saltas brez da bi dal gas stran-pod polnim gasom.



Ja cu se onda nadovezat da je rucni 3x bolji od svakog automatika jer nema gubitka snage :tongue: hahaha

Re: Automatic/Manual
volvo5er, 20 dec 2006, 17:44

Ročni menjalnik za vse športne avtomobile in za avte z manj kot cca 170km, za vse ostale pa avtomatik z možnostjo ročnega pretikanja NA PRESTAVNO ROČICI (pa da prestavi takoj, ne pa da čaka nekaj v 3 krasne). Avtomatik v novi S80 mi je bil recimo všeč (v tem načinu ko sam prestavljaš), v popolnoma avtomatskem načinu pa še nisem vozil avta z menjalnikom, ki bi mi ustrezal, vsi prestavljajo kar malo tako, brezveze, ali pa po nepotrebnem nabijajo obrate (saj to je jasno, ne more elektronika vedet, kaj bom jaz naredil v naslednji sekundi).

Re: Automatic/Manual
volvo5er, 20 dec 2006, 18:19

grimreaper je napisal ...

Tomaz40 je napisal ...


Sem pa bil prepričan, da so R samo ročni. Pred kakim mesecem ali pol meseca sem gledal na mobile.de in so bili vsi S60 R izključno ročni.
Da bi imel enkrat S60R aut. Grem vsako nedeljo k maši.


Ako se dobro sjecam, na volvospeed forumu sam procitao da je V70 R 98-00 isao iskljucivo kao automatic. Za nove mislim da nije to pravilo, iako je najpopularniji.


Grim: Res je, V70R (prve generacije) so bili vsi avtomatiki, razen na začetku proizvodnje (1997-1998) ko je bil pri 2.3 Turbo s pogonom na sprednja kolesa na voljo tudi ročni menjalnik. AWD so bili vsi avtomatiki.

S60/V70 nove generacije (2003+) pa so bili že od vsega začetka navoljo tako z ročnim kot z avtomatskim menjalnikom.

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 20 dec 2006, 19:02

Vozil sem Renault Espace nov model avtomatik in ta rabi kar nekaj sekund da dojame da si dal gas, vozil sem Hyundai Tucson avtomatik in ta ima odzivnost super enako kot Xc90, vozil sem CLK 240 in E270 Cdi in oba imata odzivnost avtomatika super dokler Francoska in ostala jajca so zanic ala Audi, MBW in podobni avtomatiki.Prepocasni so.Tip iz Espace je probal Tucsona in rekel, pisuka ima takojsni odziv. Renault na semaforju je rekel, ko da gas poslje fax u Paris in potem presalta...hahahaha
Ce niste peljali prosim ne dajite komentarje ta prestavlja nekaj po svoje.
Moj menjalnik enako kot pri vseh navedenih ta boljsih ima auto adaptive funkcijo in se menjalnik "uci" learn funkcija pri Hyundai-ju stilu tvoje voznje in je temu prilagaja.
Avt. menjalnik salta pravilno in ne morete reci, da je to kar nekaj po svoje.Tocna obdelava elektronska v microsekundah glede razmerja, obremenitve avta in moci recimo uz hrib na avto cesti bos ti sigurno prej saltal v visjo in mislil, kako si pravilno naredil a avto ne bo sel nikamor ali bos samo mislil, da si pravilno presaltal a nisi.
To moti vse Vas kateri niste navajeni na avtomatika in ga testirate samo par krogov in po mestu.
Zjutraj v guzvi od Kamnika do Ljubljane avtomatik je zakon.Enkrat poleti smo steli s frendom kolikokrat je moral v taksni nori guzvi stisnuti kuplungo, gas, menjalnik in potem spet jovo na novo do sihta v ljubljani na manualnem...40 minut voznje v kolonah in 68 x je saltal da bi pravilno avto sel.Bljak.Gimnastika. (bah)
Enkrat avtomatik vedno avtomatik. :$

Re: Automatic/Manual
tomazKK, 20 dec 2006, 19:38

Napisal bom samo v kakšnem vrstnem redu bi jih imel... ...in ne katerga ne bi, ker je čist odvisno od situacije (mestna vožnja, hrib, AC itd.).
Torej: ročni, sekvenčni, avtomatski. ;)

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 20 dec 2006, 19:39

Hong Kong je napisal ...


Avt. menjalnik salta pravilno in ne morete reci, da je to kar nekaj po svoje.Tocna obdelava elektronska v microsekundah glede razmerja, obremenitve avta in moci recimo uz hrib na avto cesti bos ti sigurno prej saltal v visjo in mislil, kako si pravilno naredil a avto ne bo sel nikamor ali bos samo mislil, da si pravilno presaltal a nisi.
To moti vse Vas kateri niste navajeni na avtomatika in ga testirate samo par krogov in po mestu.



Jos ce umjetna inteligencija dosta morat napredovat da bi mjenjac tocno znao kad vozac zeli da se brzina promijeni hehe.

Re: Automatic/Manual
volvo5er, 20 dec 2006, 21:50

grimreaper je napisal ...

Hong Kong je napisal ...


Avt. menjalnik salta pravilno in ne morete reci, da je to kar nekaj po svoje.Tocna obdelava elektronska v microsekundah glede razmerja, obremenitve avta in moci recimo uz hrib na avto cesti bos ti sigurno prej saltal v visjo in mislil, kako si pravilno naredil a avto ne bo sel nikamor ali bos samo mislil, da si pravilno presaltal a nisi.
To moti vse Vas kateri niste navajeni na avtomatika in ga testirate samo par krogov in po mestu.



Jos ce umjetna inteligencija dosta morat napredovat da bi mjenjac tocno znao kad vozac zeli da se brzina promijeni hehe.


Res je (y)

In ne mi reč da avtomatski menjalnik vedno prestavlja smotrno, ker ne, ker niti ne more, to se pa še posebej pozna pri dinamični mestni vožnji. Pa tudi tisti kickdowni na avtocesti so več ali manj brezveze (vsaj pri volvovih dizlaših). Jaz priznam, da sem na prestavljanje občutljiv, zelo me motijo ljudje, s katerimi se peljem in ki ne znajo prestavljati, iz istega razloga me moti prestavljanje pri avtomatskem menjalniku.

Re: Automatic/Manual
sebaveh, 20 dec 2006, 22:25

To vse lepo in prav, kaj pa ko to enkrat crkne? Takrat pa veselica (mo) (mo) (h)

Re: Automatic/Manual
Misko, 20 dec 2006, 22:28

Sam sem imel že nekaj avtomatikov in če ima avto dovolj moči in ne spada v kategorijo "super avtomobilov" po Top Gear definiciji bi se vedno odločil za avtomatik.
Zadnji avto, ki sem ga vozil in je bil dovolj močen pa brez avtomatika je bil Passat W8 in sem ga pogrešal.
Tudi Volvo T5-R sem vozil brez avtomatika in priznam, da je bila vožnja po lokalnih cestah prav zanimiva.
Ampak še vedno bi vzel avtomatika če bi lahko izbiral.




Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 20 dec 2006, 22:51

Ne boste verjeli ampak ima nov Porsche 911 Turbo z avtomatskim menjalnikom bolše pospeške kot pa šalter.

Re: Automatic/Manual
AljAž, 20 dec 2006, 23:00

Moje mnenje (lahko je površno, lahko da se kdo ne strinja, a je tako do nadalnjega):
avtomatik v koloni... (y)
avtomatik ko si želiš božat bejbo... (y)
vse drugo raje počnem manualno (y) (y)

Ne zaupam avtomatiku-niti ko šalta niti da ne crkne...in kot je sebaveh lepo rekel..potem veselica in 1/3 avta stran in (mo) (mo) (mo) za pol avta... ...aja kdo bo pa odojka častil??
:tongue:

Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 20 dec 2006, 23:04

Glede stroškov je pa takole. Ko je meni zružil menjalnik v S40 seveda po moji krivdi ker sem se španal v rondoju z izklopljenim DSA ( stability assistance, traction control ) in je vtrgalo diferencial sem na Dumidi dobil sledeče cene menjalnikov. Original Volvo seveda
šalter: 930.000 sit
avtom.: 960.000 sit

in če takrat nebi iz LJ dobil rabljenega menjalnika za 350 evrov majke mi da bi vzel avtomatik. (y) :-d

p.s.: ni treba pol avta razstavit ko crkne avtomatik isto sranje kot da bi crknil šalter. Menjava menjalnika that's it....

Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 20 dec 2006, 23:09

Aja pa še to...na predzadnjem pikniku sem razlagal o 850 T5 z cca. 800.000km od trgovskega potnika Croatian Airlines...bil je avtomatik...in to prvi menjalnik.
Če pa kdo ne verjame stanju kilometrov pa naj pokliče štajerski avtodom. Tja ga je tip peljal in tam vzel novo S60 T5. Je baje rekel da če nebi bilo podvozje v pišuki bi ga še vozil naprej.

Re: Automatic/Manual
AljAž, 20 dec 2006, 23:18

S60R OR: To je eden primer na ne vem koliko.
Koliko je pa takih ki izdahnejo po recimo 150.000km?? In koliko ročnih? Sam vprašam, ker ne vem. A kdo ve?

Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 20 dec 2006, 23:31

Ja jaz vem. Kar škodi avtomatiku je čip tuning. Ker mu zmrdaš intervale in povečaš navor za kakšnega ni primeren menjalnik. Bric mi je nekoč rekel da avto z avtomatiko zdrži tudi do 1x dlje kot šalter. Spraševal sem tudi po Dumidi in g. Bauman šef srervisa mi je dejal da napak razen na čipanih diesel-ih ne pomnijo oz. so tako redke ali pa še redkejše kot pa fuč šalterji.
Aja da ne pozabim rekel je še da škodi tiščanje pod polnim gasom mrzlega avtomatika da se mora olje znotraj menjalnika najprej segret isto kot v motorju.

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 21 dec 2006, 08:12

S60R-Ocean Race je napisal ...

Ne boste verjeli ampak ima nov Porsche 911 Turbo z avtomatskim menjalnikom bolše pospeške kot pa šalter.


Automatic ili robotizirani rucni?


Re: Automatic/Manual
grimreaper, 21 dec 2006, 08:18

S60R-Ocean Race je napisal ...

Original Volvo seveda
šalter: 930.000 sit
avtom.: 960.000 sit



Zanimljivo. Kod nas je rucni 3500e, a automatic 5000e za 850 (tako je rekao neki decko na news grupama koji je imao problema sa automaticom). BTW, u slucaju kvara rucnog mjenjaca, vrlo je velika vjerojatnost da ces moc nabavit dijelove za popravak. Za automatic Volvo ne proizvodi dijelove vec se radi izmjena cijelog mjenjaca.

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 21 dec 2006, 08:18

XC90 ima olje v avt. menjalniku vecno pod pritiskom 30 % in zato ima lahko tako dober odziv in start.Vsi ostali menjalniki morajo prvo dati gas, da se napolni pritisk v menjalniku ki obraca dele v istem.
Instant traction v sodelovanju s to funkcijo je super.

Prav zaradi mestne voznje imas na avt.menjalniku se manualno in ne vidim kaj komplicirate fantje, avtomatski menjalnik je 300% boljsi kot navadni saj imas dva menjalnika in manualnega in avtomatika zato prosim, da ne nakladate ker zunaj ze cakata dva slepera s prikolico za nakladanje.

Vsak avtomatik ima manual in to trikrat boljsi kot navadni menjalnik saj ima se nekaj funkcij katere pomagajo speljevati v zimski voznji, manjsa poraba 3,4,5 prestava in tista funkcija da lahko imas full gas in ti ni treba paziti a bos kaksno kuplungo pozabil.

Mi ki imamo raje avtomatika imamo 2 menjalnika vgrajena in eden je tisti katerega imate ze vi.Manual.Zelo sportno voznjo lahko imas v ovinkih in na navadnih cestah, po mestu in uzitek je boljsi samo navaditi se je treba.A kdor je peljal avtomatika v manualnem modu ne more prav nic reci, da se razlikuje od navadnega v kaksnem drugem avtu (tisto ma ja navadni menj. je uzitek peljati ko ti saltas sam...a kao na avt. se to ne da? Prosim lepo.Pridi, da te jaz provozam v manualnem od Kamnika do 912 m gostilne na Vrhu...sami ovinki, sportna voznja. ;) (y) Ceprav je to SUV. Sport Utility V.
kar se tice da boste z dizlom imeli kaksno sportno voznjo pozabi-nikoli. (yn)



Re: Automatic/Manual
grimreaper, 21 dec 2006, 08:20

S60R-Ocean Race je napisal ...

Aja pa še to...na predzadnjem pikniku sem razlagal o 850 T5 z cca. 800.000km od trgovskega potnika Croatian Airlines...bil je avtomatik...in to prvi menjalnik.



Nista cudno. Volvovi automatici su sami po sebi izdrzljivi (ali isto tako su i Volvovi rucni mjenjaci), to nije upitno. Ali, pitanje je koliko je broj km mjerilo izdrzljivosti. 800k km po AC nije isto sto i 800k km u gradu, u guzvi i slicno.

Re: Automatic/Manual
alfaromeo, 21 dec 2006, 09:15

Za lagodno vožnjo z avtomatom rabiš predvsem navor in ne moč. Stari ameriški avtombili imajo veliko litražo, sorazmerno malo konjev (cca 170km) in VELIKO navora. Velik navor daje avtomobilu prožnost in uglajenost pri vožnji, kar pomeni, da avtomat ne prestavlja preveč.

Naslednji avtombil bo sigruno avtomat. Porineš v D in gazi miško, greš ko da ni nič.

Kvačkalica mi ne diši preveč.

Re: Automatic/Manual
Blaž, 21 dec 2006, 10:13

Jah getribi getribi!

Js bom kr pristaš stare avstroogrske šole in bom ostal pr dobrih starih šaltgetribih! ;)

Itak so že vs funkcije skor robotizirane in avtomatizirane, neki pa bi še rad mel jst pod kontrolo!

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 21 dec 2006, 10:15

Hong Kong je napisal ...


Mi ki imamo raje avtomatika imamo 2 menjalnika vgrajena in eden je tisti katerega imate ze vi.Manual.Zelo sportno voznjo lahko imas v ovinkih in na navadnih cestah, po mestu in uzitek je boljsi samo navaditi se je treba.A kdor je peljal avtomatika v manualnem modu ne more prav nic reci, da se razlikuje od navadnega v kaksnem drugem avtu (tisto ma ja navadni menj. je uzitek peljati ko ti saltas sam...a kao na avt. se to ne da? Prosim lepo.Pridi, da te jaz provozam v manualnem od Kamnika do 912 m gostilne na Vrhu...sami ovinki, sportna voznja. ;) (y) Ceprav je to SUV. Sport Utility V.
kar se tice da boste z dizlom imeli kaksno sportno voznjo pozabi-nikoli. (yn)



Ali zakaj tako radikalno branis svoja stajalista koja se temelje na subjektivnom dojmu? Ne moze mi niko rec da je objektivno automatic 300% bolji od rucnog, kad meni nije. Ja volim saltat i koristit kvacilo jer mi daje posredniji dojam voznje. Dakle, i to je opet subjektivna stvar. Priznam da bi rado probao robotizirani manual, ali sami automatic me u ovom trenu ne privlaci.

A drugo, zakaj sportska voznja ne bi isla sa dizelom? Rado bi probao vozit BMW 330xd (500Nm!) ili 335d ako ga bude. D5 je OK, ali ipak nedovoljno jak da bi dao osjecaj "sportske" voznje .

Re: Automatic/Manual
Blaž, 21 dec 2006, 10:19

grimreaper je napisal ...

A drugo, zakaj sportska voznja ne bi isla sa dizelom?


Tako je!
Audi BTW zmagal 24 ur Lemana z dizlom!
Evo vam bencinašem! :tongue:

Ups za OT!
Kak točno je pa mel menjalnik pa morm pogledat! :$

Re: Automatic/Manual
Damijan, 21 dec 2006, 10:31

Peš-getribi, da imaš vsaj kaj početi na dolgi furi... :-p

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 21 dec 2006, 14:43

Niste dojeli.Imeti avtomatika pomeni imeti tudi zelo dober manualni menjalnik.
Grimy ne nakladaj z nekimi 500 konji in podobno ker to nima nobeden.
Govorimo o nasih avtih katere vozimo ali smo jih vozili.
manualni menjalnik je zgodovina.Hasta la vista baby.
:tongue: Kaksna kuplunga.Pa to je Grimy isto kot imeti bunar za vodo zraven luksuzne hise s bazenom.
Kuplunga je ze leta 1984 na Bmw med prvimi zacela dajati hidraulicne in jaz sem je imel na 315 tki...
Nikoli clovek ne more pravilno izmeriti "po obcutku" ali stilu voznje pravi moment motorja, obremenitve koles in menjalniskega razmerja ter misliti kako on to z obcutkom dela a elektronika tega ne more.Kva kva kva kokodakanje v prazno.Tehnicko ti bom razlozil da je to nemogoce.
Kaksne so zgube mehanske in casovne dokler ti maknes nogo z gasa, dokler stisnes kuplungo in hod kuplunge ter vsi mehanski faktorji od kuplunge dalje do lezajev in menjalnika ter prenosa do koles in to vse bi moralo biti v pravem razmerju z trenutno mocjo motorja, obremenitve itn da bi ti vedel tocno kdaj moras presaltati? Ma daj ne me nasmejavati.Vse to so samo obcutki in navada voznika.Vse ostalo je tehnika a ne bos mi rekel, da bos ti "po obcutku" boljse izracunal kdaj treba presaltati v nizjo ali visjo prestavo kot racunalnik in 20 senzorjev ali vec.
Pa gremo na tvojo temo hudih 500 konjskih avtov in formule: zakaj vsak mesec tovarne in ekipe formul nabavijo nove in zmogljivejse racunalnike, eden je sel danes ven od BMW v ta namen, prav da bi izracunali najmanjse in najvecje casovne razlike katere lahko avtomatski menjalniki in vkljucno manualni imajo pri prestavljanju.
Clovek lahko ima le"obcutek" zal nima pa racunalnika za kontrolo vsaj 5 osnovnih funkcij v voznji. (au) (bah)

Re: Automatic/Manual
JG, 21 dec 2006, 15:00

S60R-Ocean Race je napisal ...

Ne boste verjeli ampak ima nov Porsche 911 Turbo z avtomatskim menjalnikom bolše pospeške kot pa šalter.

Drži, sam kot je meni znano samo na ravnini, metem ko prideta na dirkališče (tam, kjer je Porsche doma), pa se še vedno delajo hitrejši časi z ročnim menjalnikom. Prav zato imajo pri Porschejevih najbolj dirkaško usmerjenih modelih, to so GT, samo ročne menjalnike in so brez možnosti avtomatike.


Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 21 dec 2006, 15:22

Carrera GT ni avtomatik ker so pazili na težo in njegova sklopka tehta 5kilogramov.
Kaj pa vsi SL mercedesi? Niti možnosti šalterja ni...isto razred S.
Mclaren SLR? Isto!
Maserati Quattroporte? Isto...Maserati Coupe? Isto...Novi audi S8? Isto...
novi Volvo S80 3.2 R6, 4.4 V8? ISTO. Niti možnost šalterja na vseh ki sem jih naštel.

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 21 dec 2006, 15:29

Kaj pa Yugo ta novi? Ni moznosti avtomatika? :tongue:

Re: Automatic/Manual
volvo5er, 21 dec 2006, 20:48

Hong Kong je napisal ...

Niste dojeli.Imeti avtomatika pomeni imeti tudi zelo dober manualni menjalnik.


Ja seveda :tongue:
Princip upravljanja z ročnim menjalnikom je tako drugačen od tistega z avtomatskim, da ju ne moreš primerjati (da avtomatski vsebuje ročnega, mogoče tehnično in mehansko, ampak kar se pa uporabe tiče pa niti približno in uporaba je ponavadi tisto, kar nas voznike zanima - sej ne rečem, možnost ročnega pretikanja pri avtomatiki z prestavno ročico je sicer super, ampak je vseeno nekaj povsem drugega, kot pa ročno prestavljanje).

Hong Kong je napisal ...

.......prav da bi izracunali najmanjse in najvecje casovne razlike katere lahko avtomatski menjalniki in vkljucno manualni imajo pri prestavljanju.
Clovek lahko ima le"obcutek" zal nima pa racunalnika za kontrolo vsaj 5 osnovnih funkcij v voznji. (au) (bah)


Ponavadi ni pomebno ali menjalnik prestavi v 5 stotinkah ali pa v pol sekunde (pustimo sedaj dirkalne avtomobile na strani) pomenbnejše je kako in kdaj to izvede, kar se tistega kako tiče, so avtomatiki že zelo izpopolnjeni, kar se pa kdaj tiče, pa ne vedo, ker tudi ne morejo vedet, kdaj je najprimernejše (če seveda ne gledamo na parametre ki jih elektronika pošilja avtomatskemu menjalniku, po teh seveda prestavi brezhibno in v pravem času, ampak to žal ni vedno tisto, kar voznik pričakuje in zahteva od avtomatike) in tu je še zmeraj v veliki prednosti OBČUTEK (v kolikor ga voznik premore, se pa strinjam, da povprečen voznik, vsaj slovenski, lepše vozi avtomatika, kot pa manualca, ampak to je samo zato, ker so ljudje bodisi leni bodisi nesposobni bodisi se ne posvečajo dovolj vožnji)!



Re: Automatic/Manual
grimreaper, 21 dec 2006, 20:52

Hong Kong je napisal ...


Grimy ne nakladaj z nekimi 500 konji in podobno ker to nima nobeden.



Ajde malo bolje citaj prije nego pocnes odgovarat. Nisam napisao 500 konja nego 500Nm koliko serijski 330d ima.


Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 21 dec 2006, 20:56

Ne strinjam se ker "obcutek" nikoli ne more biti tisto najboljprimerno.
Avtomatik treba znati voziti in se navaditi na njega.Meni je bilo zelo tezko
voziti Espace avt. ko sem se vsedel iz Volva ker je totalno drugacen odziv.
TI sigurno mislis, da se ti avt. ne odzove tedaj ko ti zelis...se ce pravilno vozis avtomatika in uporabljas kick down enako kot saltas navadnega po obcutku in se zraven uporabis manualnega za zaviranje motorjem ipd...
Tu je car avtomatika ko ga z obcutkom naucis in obvladas.
Dva kroga po obvoznici z avtomatikom in po mestu testnega vozila za nekoga ki nikoli ni vozil avtomatika so seveda jajca...ze 5 let vozim avtomatike in enkrat avtomati vedno avtomatik.Kdo se bo se ukvarjal z stiskanjem kuplunge na mesec sigurno 800 X ali vec...zastarela metoda. :tongue:

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 21 dec 2006, 20:59

S60R-Ocean Race je napisal ...


Kaj pa vsi SL mercedesi? Niti možnosti šalterja ni...isto razred S.
Mclaren SLR? Isto!
Maserati Quattroporte? Isto...Maserati Coupe? Isto...Novi audi S8? Isto...
novi Volvo S80 3.2 R6, 4.4 V8? ISTO. Niti možnost šalterja na vseh ki sem jih naštel.


Zanemarujes namjenu tih auta. Njihova je namjena brzo gutanje kilometara i prelazenje sto vecih relacija u sto kracem roku i sa sto manje napora. Mercedes SL nije sportski auto niti on to zeli biti. Maserati koliko znam dolazi i sa rucnim, barem je u ponudi u nasem cjeniku. S80 3.2 ili v8 takodjer nije auto koji netko kupuje da bi naganjao zavoje i uzivao u aktivnoj voznji.

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 21 dec 2006, 21:13

Hong Kong je napisal ...

Ne strinjam se ker "obcutek" nikoli ne more biti tisto najboljprimerno.



Ali to na kraju krajeva nije ni bitno. Bitan je subjektivan osjecaj kontrole nad autom koji ja niti s jednim automaticom nemam (ok, vozio sam samo 5 ili 6 auta sa automatic mjenjacem). Necu govorit za druge, no meni manual trenutno bolje odgovara. Posredniji mi je osjecaj voznje. 100 ljudi, 100 cudi, 100 zena, 200... hahahaha

Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 21 dec 2006, 23:22

Grim ne mi rečt da je SLR za stare dedke ki nabirajo kilometre po avtocestah? In ne, v Maseratijih tanovih NI mogoče dobiti šalterjev. Pa če tudi SL ni športni avto potem pa tudi ne vem no...samo to še manjka da bo nekdo rekel da je SL65AMG za prevažanje gorenje pralnih strojev (h) (y)

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 22 dec 2006, 08:17

S60R-Ocean Race je napisal ...

Grim ne mi rečt da je SLR za stare dedke ki nabirajo kilometre po avtocestah? In ne, v Maseratijih tanovih NI mogoče dobiti šalterjev. Pa če tudi SL ni športni avto potem pa tudi ne vem no...samo to še manjka da bo nekdo rekel da je SL65AMG za prevažanje gorenje pralnih strojev (h) (y)


SL nije sportski auto nego GT. Za sportski auto je pretezak, premekan ovjes, itd. SLR je posebna kategorija auta, iako po McLarenovim strucnjacima nije ni blizu ispao kako su oni to htjeli (oni su htjeli laksi, beskompromisniji auto sa motorom bez kompresora). Niti AMG nije pravi sportski auto vec iznimno brz auto sa sportskijim podesenjem u odnosu na serijski. Sportski auto je za mene auto koji je od korijena podesen za trke, a ne auto koji je stvoren da udobno prevozi ljude a onda preuredjivan na sport.

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 22 dec 2006, 15:41

Grimy da te vprasam nekaj? a ti se bos ozenil? Ce tako izbiras avte ne vem koliko let bos izbiral zeno... +o( :tongue: :tongue: (@)

Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 23 dec 2006, 02:03

Mercedes Benz CLK AMG GTR.... JE AUTOMATIC ( + tiptronic ) !!!!



Pa ne mi rečt da to ni športni avto!!!

Re: Automatic/Manual
alfaromeo, 23 dec 2006, 06:00

S60R-Ocean Race je napisal ...

...samo to še manjka, da bo nekdo rekel, da je SL65AMG za prevažanje gorenje pralnih strojev (h) (y)

ne zato imajo pri mercedesu E-T 55 AMG, pri vlovu pa V70R 8-|

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 24 dec 2006, 12:29

Hong Kong je napisal ...

Grimy da te vprasam nekaj? a ti se bos ozenil? Ce tako izbiras avte ne vem koliko let bos izbiral zeno... +o( :tongue: :tongue: (@)


?

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 24 dec 2006, 12:35

S60R-Ocean Race je napisal ...

Mercedes Benz CLK AMG GTR.... JE AUTOMATIC ( + tiptronic ) !!!!

Pa ne mi rečt da to ni športni avto!!!


Pravi automatic ili robotizirani mjenjac? Zaboravili smo i cinjenicu da automatici u pravilu bolje podnose moment od rucnih (samo spominjem, ne govorim da je to razlog za odabir tog mjenjaca kod ovog konkretnog auta). Ustvari, ja odustajem ovdje. Meni je drazi manual, tebi automatic. We agree 2 disagree ;)

Re: Automatic/Manual
MiRo, 24 dec 2006, 16:07

Tomaz40 je napisal ...


X>200 PS avtomatik
X<200 PS manual


podpis, s tem da bi se s 150 HPji tut že odločil za avtomatika. če bi dobil pa 200ko avtomatik trobrzinca pa konji niso pomembni, haha. imel enkrat priložnost vozit in je res zakon 8-|


Re: Automatic/Manual
tomazKK, 24 dec 2006, 17:27

Kako se pa obnesejo? Zanesljivi?


Re: Automatic/Manual
MKovic, 26 dec 2006, 15:27

MiRo je napisal ...

če bi dobil pa 200ko avtomatik trobrzinca pa konji niso pomembni, haha. imel enkrat priložnost vozit in je res zakon 8-|


He, he, vse dokler večina voženj ni po avtocesti. Nad 110 km/h stari dobri BW55 odpove, previsoki obrati in preveč hrupa. :-)

Zanimivo, ko smo o tej temi debatirali pred 5 leti+ je bilo večinsko mnenje v prid ročnim menjalnikom. Me veseli, da se predsodki zgubljajo. :-)

Re: Automatic/Manual
MiRo, 26 dec 2006, 16:41

MKovic je napisal ...

He, he, vse dokler večina voženj ni po avtocesti. Nad 110 km/h stari dobri BW55 odpove, previsoki obrati in preveč hrupa. :-)


to je pa več kot res... ampak glede na to, da sem sam in to namerno postal bolj nedeljski tip voznika, bi šlo tudi to skozi..

Re: Automatic/Manual
noj, 26 dec 2006, 18:37

S60R-Ocean Race je napisal ...

Mercedes Benz CLK AMG GTR.... JE AUTOMATIC ( + tiptronic ) !!!!



Pa ne mi rečt da to ni športni avto!!!


Pa tut usi novi ferrariji so na voljo samo z avtomatskim menjalnikom, potem usi amg-ji, usi avtomobili dtm serije, pol formula 1 in še mnogi... ;)

Re: Automatic/Manual
MKovic, 26 dec 2006, 21:24

Pri tej debati je potrebno predvsem ločiti jabolka od hrušk: "standarni" avtomatski menjalnik, ki za prenos moči od motorja do koles uporablja centrifugalno sklopko ni enako kot avtomatski menjalnik pri katerem klasično lamelno sklopko (in vse nadalje povezano s tem) upravlja kombinacija elektronike in hidravlike.
Slednji najde mesto v športnih avtomobilih, gre pa, po zasnovi in izvedbi, za ročni menjalnik, kjer pretikanje in stiskanje sklopke namesto voznika izvaja elektronika in je torej bližje ročnemo kot avtomatskemu menjalniku per.se.

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 27 dec 2006, 08:16

MKovic je napisal ...

Pri tej debati je potrebno predvsem ločiti jabolka od hrušk: "standarni" avtomatski menjalnik, ki za prenos moči od motorja do koles uporablja centrifugalno sklopko ni enako kot avtomatski menjalnik pri katerem klasično lamelno sklopko (in vse nadalje povezano s tem) upravlja kombinacija elektronike in hidravlike.



Tocno to (y)
I ja cijelo vrijeme upozoravam na razliku medju njima.

Re: Automatic/Manual
diablo, 27 dec 2006, 21:26

Sam sem bil vcasih mnenja, da so avtomatiki bolj za "mercedes upokojence", a sem si premislil. Novejsi pri katerih je moznost rocnega pretikanja so zakon, ko se ti zljubi it terat das v rocni nacin in komanda je tvoja (ap)
Z avtomatikom je voznja veliko udobnejsa, ker ni raznih cukanj (priznajmo, da znajo le redki vozniki prestavljat z rocnimi menjalniki tako, da je res minimalno cukanja, se predvsem pri downshiftih, ko je treba s plinom pravilno ujemat obrate), ni telovadbe z levo nogo, vozniku se ni treba sekirat s speljevanjem, tudi ce je to na hribu.
Ker je voznja mirnejsa za voznike je posledicno tudi varnejsa :-p

Avtomatikom veckrat ocitana slabost je visja poraba. Tudi pri novejsih avtih avtomatiki se vedno popijejo malo vec bencina, ampak ljudje tudi pozabljajo, da imajo avtomatiki daljsa prestavna razmerja in zaradi tega na avtocesti pri visjih hitrostih porabijo manj goriva, poleg tega da je pri isti hitrosti manj motornih obratov in je zaradi tega manj hrupa v kabini in tudi motor se manj obrablja.
Potem je tu krajsa zivljenjska doba. Res je, da avt. menjalniki v povprecju zdrzijo manj kilometrov, ampak ponavadi zaradi zanemarjanja lastnikov, ki ne dajo zamenjat olja na vsakih recimo 100 tisoc kilometrov, kar je v celotni zivljenjski dobi avtomobila dosti manjsi strosek kot menjavanje sklopk pri rocnih menjalnikih. Nekateri proizvajalci deklarirajo olje v menjalniku kot "lifetime fill", obenem pa pozabijo povedat, da jim je vseeno kaj bo z avtomobilom po nekaj letih in bodo celo veseli, ce od njih kupite nov menjalnik. Na chip tuning so res obcutljivejsi, ker ne prenesejo toliko navora, problemi niso le pri dizlih, vprasajte kaksne SAAB tunerje

Ostanejo se slabse performanse (SN) in malo vecja obraba zavor. Prve so pri mocnih motorjih in novejsih avtomatih zanemarljive, veckratno menjavanje zavornih disk in ploscic pa je pac luksuz, ki ga morajo lastniki potrpet

Se glede dizlov in avtomatov, totalno podpiram Brankotovo izjavo, da je to pravzaprav nuja. Rocnih dizlov nikakor ne znam prestavljat, ko se komaj navadim VW tdi-ja in se potem usedem za volan kaksnega dci-ja ali tdci-ja, spet drug svet in jovo na novo se ucit pravilne obrate lovit.
Enkrat sem vozil Vel Satisa (vem, renault) 3.0dci in to je bila poezija glede voznje dizla, obcutek kot da nikoli ne bo nehal vlect, kot bi vozil V8, tako lepo je izkoriscal optimalno obmocje navora, kriminal delajo tisti, ki prodajajo rocne menjalnike v dizlih z nad 150km.


Torej, avtomatik: Trikrat ja, le pri rabljenem avtu z vprasljivo zgodovino ali pri slabem proizvajalcu raje ne :-p



Re: Automatic/Manual
AljAž, 27 dec 2006, 21:42

diablo skoraj si me prepričal

Ampak SKORAJ. hihihi

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 28 dec 2006, 08:25

Diablo vam je lepo in razlocno kar jaz ne znam opisal avtomatski menjalnik da je zakon.
Se enkrat ponavljam vsi avt. danes imajo manualni prenos ki je trikrat boljsi kot navadni
prav iz razloga, da ima par funkcij za sparanje bencina pri bremzanju z motorjem in seveda
pri velikih hitrosti po ovinkih je vzitek ko z man. saltas a gas imas kolikor ces.
Ko se enkrat navadis je to prav tistso kot so meni govorili:
Enkrat avtomatik vedno avtomatik.

p.s. leta 1984 sem prvic v zivljenju vozil GOLF avtomatik rdece barve narejen za Amerisko trzisce za enega invalida.Pojma nimam kaksen so menjalnik dali notri ali siugurno ni bil od VW.
Ti menjalniki ali danasnji so kot Tomos in AISIN ki dela avt. menjalnike za Volvo.

Re: Automatic/Manual
MKovic, 28 dec 2006, 14:15

Hong Kong je napisal ...


p.s. leta 1984 sem prvic v zivljenju vozil GOLF avtomatik rdece barve narejen za Amerisko trzisce za enega invalida.Pojma nimam kaksen so menjalnik dali notri ali siugurno ni bil od VW.
Ti menjalniki ali danasnji so kot Tomos in AISIN ki dela avt. menjalnike za Volvo.


Tudi jaz se spomnim zelenega VW Rabbita (1979) z takšnim menjalnikom. Če se zelo ne motim je bil v njem prav Aisin-Warner-jev menjalnik.

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 28 dec 2006, 15:09

To Kovic, lepo da se spomnis ta mladina danes misli ce kaj prebere na internetu, da je
vse res kar pise.Ta Golf je bil cudo tehnike za to leto.
Treba se usesti in nekaj tednov voziti ali mesecev avtomatika in ga imeti...
enako kot bejbo...tistte za eno noc so vse enake...pocasi in vse ostalo naredi
avtomatika zivljenja. :tongue:

Re: Automatic/Manual
MKovic, 28 dec 2006, 22:25

Danasnja mladina, ko smo bili mi mladi je bilo vse drugace... he he

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 29 dec 2006, 08:21

Pregazilo vas vrijeme hahaha

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 29 dec 2006, 14:08

Znas zasto je bolje da si stariji?
Jer smo mogli probati sve te masine dok ste
vi skakali u pjesku sa lopaticom i pravili puteve
za plasticne avtice...hahaha |-) (d)

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 29 dec 2006, 16:22

Necu sad zasto je bolje da si mladji hahaha

Re: Automatic/Manual
tomazKK, 29 dec 2006, 18:34

grimreaper je napisal ...

Necu sad zasto je bolje da si mladji hahaha

phahahahaha
(y) (y) (y)

Re: Automatic/Manual
MiRo, 24 jan 2007, 12:19

glede na to, da se že cela 2 tedna prevažam naokoli z avtomatikom lahko rečem samo... KAPO DOL, to sm rabu

Drugače, če bi pa kdo rad vozil golfa dvojko avtomatik se pa tudi lahko zmenimo ... moj prijatelj ga še vedno ima in se nikakor ne more ločit od njega..

p.s. ta odgovor je posvečen Aljažu, ki me je sprovociral v eni drugi temi, haha ;)

Re: Automatic/Manual
AljAž, 24 jan 2007, 12:36

Nekaj več o avtomatikih in kako so uredu, na našem forumu.

Re: Automatic/Manual
Tomaz40, 24 jan 2007, 13:25



Opažam da avtomatskim menjalnikom ne zaupaš, vseeno pa post, ki sem ga citiral ni ravno objektiven.

Če jaz kupim rabljen S80 (z neznano preteklostjo) in potem pri 170k km motor crkne, še ne moreš ravno trdit, da so vsi S80 s tem motorjem šrot. Lahko so človeku prevrteli kilometre in ima avto narejenih preko 300k km, lahko prejšnji lasnik ni nič vzdrževal pač pa le popravljal ko je karkoli crknilo in je olje v menjalniku še tovarniško, lahko je imel pač smolo (napaka v materialu ali skupek dejavnikov ki vsak posebej ne pomenijo nič, vsi skupaj pa uničijo menjalnik), razlogov je malo morje in zelo majhna je verjetnost da se bo vzrok kdajkoli odkril.

Avtomatski menjalnik je bolj občutljiv kot ročni in je dražji od ročnega. Vseeno pa jih velika večina naredi število kilometrov, ki so jim namenjeni ob predpostavki kvalitetnega vzdrževanja.

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 24 jan 2007, 13:27

Tomaz40 je napisal ...


Avtomatski menjalnik je bolj občutljiv kot ročni in je dražji od ročnega.


Ovo je zapravo dosta relativno. Ja bih rekao da ovisi i o mjenjacu, jer ima dosta primjera gdje su automatici izrdzljiviji od rucnih. No stoji da ako dodje do kvara, onda je vlasniku rucnog manje muka...


Re: Automatic/Manual
AljAž, 24 jan 2007, 13:39

Se strinjam isto ko Grimreaper. Hotel sem samo pokazati en konkreten primer...pa zagotovo jih bo še več (žal), predvsem pa več kot ročnih.
Ker je nekdo že prej v tej temi rekel da je približno enako okvar ročnih in avtomatskih (na servisu). Pri tem podatku je važno še razmerje koliko avtov se vozi z avtomatskim in koliko z ročnim ter tudi starost obojih. Se pravi (samo primer), če se vozi 2X več avtov z ročnim menjalnikom, poleg tega pa so tisti z avtomatskim menjalnikom mlajši, pokvari se jih pa enako število, je rezultat porazen za zanesljivost avtomatskih menjalnikov...

Re: Automatic/Manual
noj, 24 jan 2007, 20:14

Hong Kong je napisal ...


enako kot bejbo...tistte za eno noc so vse enake...pocasi in vse ostalo naredi
avtomatika zivljenja. :tongue:


Dober način razmišljanja! ;)

Re: Automatic/Manual
Hong Kong, 24 jan 2007, 21:17

To ne drzi.Nov avto 3 mesece in crkne avtomatski menjalnik.Ga zamenjajo po 28 dneh ista napaka se en menjalnik crkne.Hyundai komaj po 3 mesecih prizna tovarnisko napako, katero se dan danes skriva v javnosti na modelu Tucson.Avto mafija. (yn)

Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 24 jan 2007, 21:28

Nekoč mi je še naš nekdanji forumaš Bric dejal...: Avtomatik avto kot celota motor+menjalnik če je automatic do 50% večjo življensko dobo kot šalter.

Re: Automatic/Manual
DruzeTITO, 30 jan 2007, 00:50

ok rečeno tak sem mnenja da je automatik malo bol nobl za vozit in s tem tudi bol fajn je pa res da tu pa tam zapaše ročno prestavljanje(ampak me hitro mine po cirka dveh minutah) vsaj z fotrovim audijem a6 mam tako izkušnjo samo mislim da je pri vseh avtomatikih tako

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 11 mar 2007, 00:47

Nakon kaj je T5R proveo kod mene 5 dana, mogu samo rec: vratite mi manual!

Re: Automatic/Manual
S60R-Ocean Race, 11 mar 2007, 01:22

Jaz bom pa samo tako rekel. Po skoraj desetih dnevih z avtomatikom mnenja nisem spremenil. Zakon je! Vsaj D5 ne bi slučajno imel šalterja, za model R bi moral pa krepko premisliti.
grimreaper je napisal ...

Nakon kaj je T5R proveo kod mene 5 dana, mogu samo rec: vratite mi manual!

Jesi promijenio ulje avtomatskog mjenjača?

Re: Automatic/Manual
grimreaper, 11 mar 2007, 10:28

Je, ulje je promijenjeno. Servis je obuhvatio vise-manje cijelu mehaniku. Sto se tice mjenjaca, za automatic sve pohvale. Prebacuje jako mirno i brzo, trzanje je minimalno, sve 5. Ali, valjda mi cijeli taj koncept automatica nije sjeo Kazu s vremenom se naviknes, pa mozda...