Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi


Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Kompresija VS test prepustnosti motorja

Avtor objava
alfaromeo
05 apr 2013, 09:12 Predogled tiskanja
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:59
Objav: 3866
gorgh je napisal(a): ...

Kaj mislite s tem - propust motorja? kako to pomerim?

Thanx


RollingStone je napisal(a): ...

To pomeni, da v cilinder (pri batu zgoraj--> zaprti ventili) skozi odprtino za svečko v motor spustiš zrak iz kompresorja. Na kazalcu potem razbereš propust. Kar je manj od 10% je vredu, če je na vseh cilindrih enako. Zraven lahko poslušaš, kam zrak uhaja (ekspanzija, pokrovček za dolivanje olja). Če ti zrak uhaja mimo obročkov v olje, je to razlog za uhajanje pare skozi šipko. Če je propust manjši od 10% je to vredu. Propust meriš pri rahlo toplem motrju, bate pa daš v zgornjo mrtvo lego s 30 ključem na jemenici glavne gredi.


bbf je napisal(a): ...

10% od česa? v kolikšnem času?


bojko je napisal(a): ...

100% je pritisk, ki ga kompresor ustvari, ko se do konca napolni (recimo 8 barov).
V trenutku, ko boš zrak spustil v cilinder, bo pritisk v kompresorju padel. Torej, če ti bo pritisk padel na 7,2 do 8 barov, bo to vredu znak.


gorgh je napisal(a): ...

Ok, bomo sprobal, to je ubistvu dost podobno kot bi pač kompresijo meru...saj tam tud uhaja....

Thanx


bbf je napisal(a): ...


>>>> 100% je pritisk, ki ga kompresor ustvari, ko se do konca napolni (recimo 8 barov).
V trenutku, ko boš zrak spustil v cilinder, bo pritisk v kompresorju padel. Torej, če ti bo pritisk padel na 7,2 do 8 barov, bo to vredu znak.



KAAJ? večje bedarije pa še nisem prebral! LOL

to nima veze z dihtanjem batnih obročkov. lahko pa tako pomeriš volumen v cilindru v zgornji točki..

pričakoval sem nekaj v stilu "10% padca pritiska od začetnih tolk in tolk barov v času 10 sekund".


bojko je napisal(a): ...

@bbf: Si že slišal kdaj za bedarijo poimenovano leakdown test? Ob priliki malo poguglaj, ti ne more škodit, kajti smeh je pol zdravja.




alfaromeo je napisal(a): ...

Zanima me , kdo lahko izvede ta leakdowntest ?
In kakšna je razlika merjenje propustnosti motorja in merjenje kompresije ?
So rezultti drugačni ?


bbf je napisal(a): ...

še zmeraj je ta razlaga propustnosti butasta! Mogoče že veš, kako narest, ampak razlaga je pa čist mim. Ok, leakage test si mislil s tem, haha, vredu. raje ne komentiram točnosti take meritve..


bojko je napisal(a): ...

@alfaromeo: če maš na razpolago kompresor in če ti rata izdelati vmesnik, katerega boš privil namesto svečke in nanj priklopil cev od kompresorja, lahko to narediš kar sam. Pri D5 niti ni zakomplicirano iz odslužene grelne svečke izdelati ta vmesnik, kako je pri bencincih pa nimam izkušenj. No kak dodaten par rok ti bo tudi prav prišel za iskanje TDCja preden spustiš zrak v cilinder.
Rezultati so različni od testa kompresije. Tam izmeriš dejanski pritisk, ki se ustvari v cilindru, tu pa meriš samo količino zraka ki uhaja. Nadalje lahko ugotoviš tudi, kam ti zrak uhaja.

@bbf: marsikaj na tem svetu je butasto a se svet kljub temu še vedno vrti naprej. Če pri svojih meritvah zahtevaš laboratorijsko natančnost, potem zna biti ta DIY pristop res premalo natančen zate.


bbf je napisal(a): ...

ah, ne gre za laboratorijsko natančnost. ta test se mi zdi tak quick redneck dirty test za ugotavljanje, kam pušča, kadar je slaba kompresija. tistih 10% (ali 20%) je kr nekej - nič ne pove. za ugotavljanje, kolk je dobr diht, se dela test kompresije, ne pa tkole s krampom po potencjometru je tudi DIY.



RollingStone je napisal(a): ...

10% od zraka, ki ga spustiš v cilinder.

Nekaj procentov ga gre mimo obročkov tudi pri novem motorju. Kar je več od cca 10 %, je motor tako rekoč zanič.

Alfaromeo: test lahko narediš sam. Razlika med tem in merjenjem kompresije je predvsem ta, da pri merjenju kompresije veš samo, da je le-ta vredu. Če ni, ne veš zakaj ni. Pri testu propusta pa veš, kam kompresija uhaja, in posledično tudi kaj je razlog tega. S tem testom lahko tudi opaziš napako na oljnih obročkih, ki je pri merjenju kompresije ne bi opazil.


bbf je napisal(a): ...

kakšne napake na oljnih obročkih, kako boš to opazil? z enim švohcanim zrakom? pri totalno drugih pogojih kot med normalnimi pritiski med delovanjem motorja? kaj pa motorji, ki že pri novem porabijo več olja, kaj boš pa s tem kompresorjem pomeril tam? zanič oljne obročke?

že za pravilno tesnenje kompresijskih obročkov mora biti pravilen pritisk v cilindru - več pritiska, bolj tesnijo. lahko mogoče govoriš o nekem impiričnem podatku, ampak sori, kolkr sem poguglal, 10% je imaginary limit, nekateri govorijo že pri novih motorjih od 8-12%, spet drugi da je 20% še ok, tretji da po 30% je šele zanič...

Z urco na kompresorju namerjenih 10% leakege - mene s tako metodo ne bo noben prepričeval, da mora motor odperat in da je karkoli narobe - ker mehankar nima pojma kaj dela al pa nima kej počet in nujno rabi nekaj šravfat.
Zato, ker ima ta metoda čist preveč dejavnikov, ki vplivajo na meritev, ne moreš rečt "to je 10%". Lahko pa primerjaš cilindre med sabo in prideš do nekega zaključka. Samo s kompresijksim testom lahko dovolj zanesljivo rečeš, da slabo dihta. s tem propustom pa lahko ugotoviš, kam spušča.



alfaromeo je napisal(a): ...

Da bi delal test prepustnosti motorja sam, mi ne pade na pamet, ker imam s tem premalo izkušenj, skratka si ne zaupam. Iskreno oziroma bolje napisano z dobljenimi rezultati ne bi vedel kaj početi, ker so informacije zelo različne.

Skratka menim da se najprej preveri kompresijo. Če je le ta okej, mora biti okej tudi test prepustnosti. Če kompresija ni okej, potem bomo pa našli nekoga ki ima ustrezne aparature in nekaj primerov merjenja prepustnosti za seboj.

Kakorkoli, katera garaža/mehanik dela test prepustnosti ?
Na vrh
bojko
05 apr 2013, 09:18
Član #1639
Prijavljen dne: 05 maj 2010, 20:06
Objav: 552
@bbf: z enim švohcanim zrakom?
Koliko barov pritiska bi pa naj bilo med delovanjem v cilindru od bencinca, recimo T5?

Če je meritev preprusta čito mimo, ne vem zakaj so jo potem sploh uvrstili v Vido? Tam je tudi predpisan pritisk, s katerim bi se naj izvajalo postopek.
Zakaj jo omenja Haynes?

[ Uredi 05 apr 2013, 09:22 ]
Na vrh
bbf
05 apr 2013, 09:50
Član #411
Prijavljen dne: 13 jul 2007, 15:20
Objav: 1015
11-13 po haynesu. če že za t5 želiš vedet. da ne govorim, kakšna napaka meritve lahko nastane pri merjenju dizl motorja.
no pa pejva računat za t5. skrajna meja: 7,2 bara proti 13 barov, to je 44% manj kot bi bilo idealno - lahko rečemo da za toliko tudi cilinder slabše tesni pri 7,2 bara in zato tvoj kompresor pokaže s 44% napako. lahko rečemo - ker se tudi teh vaših 10% ne naslanja na nič, se tudi ta napaka tesnenja ne naslanja na nič, ker teh podatkov pač ni. tudi teh 44% je lahko več ali manj, odvisno od stanja motorja, viskoznosti olja, pa recimo konstrukcije batnih obročkov ipd itd.

še enkrat: lahko delaš relativno meritev, če že delaš meritev. nikakor absolutno.
Na vrh
bbf
05 apr 2013, 09:58
Član #411
Prijavljen dne: 13 jul 2007, 15:20
Objav: 1015
no, če pa imaš postopek, pa napiši postopek, da ne bo fant res z navadnim konpresorjem analiziral motor in ugotovil nekaj, kar bo potem njegov serviser vzel v zakup, pa bosta šraufala, pa bo še ta tretji šraufal, pa bo samo še slabše..

take šalabajzerske finte kmalu pripeljejo do tega, da je pol en tip motorja označen kot skret, a enim pa laufa lepo še po nnnk kilometrov.
Na vrh
Volvo. 4 life
05 apr 2013, 13:12
Član #384
Prijavljen dne: 22 jun 2007, 17:09
Objav: 3327
Kompresija se meri, kot ste pisali, oz. z napravico. Test propustnosti pa se opravi po domače, pokrovček od motorja, kjer naliješ olje, pri prižganem avtu samo postaviš na odprtino, če ga vrže dol, ni vredu, je uhajanje že preveliko. Da bi obstajala naprava za merjenje prepustnosti, moj mehanik še ni slišal
Na vrh
alfaromeo
05 apr 2013, 13:53
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:59
Objav: 3866
@Volvo.4life: Zamenjaj mehanika
Na vrh
Volvo. 4 life
05 apr 2013, 14:27
Član #384
Prijavljen dne: 22 jun 2007, 17:09
Objav: 3327
alfaromeo je napisal(a): ...

@Volvo.4life: Zamenjaj mehanika


Pa Space shutle tud
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 16, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5983
najnovejši član: Wllkeirob
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete