Volvo - Kako se je začelo?
KDO STA BILA JAKOB IN CARIOCA?Idejo o avtomobilski proizvodnji sta pri Volvu sprožila dva mlada moža, konstruktor Gustav Larson ter lastnik podjetja in trgovec Assar Gabrielsson.
Leta 1927, ko je Henry Ford v Ameriki prenehal izdelovati priljubljeni model T, je na tej strani oceana, v Göteburgu, zapeljal s tekočega traku prvi serijsko izdelan Volvo. Uradna oznaka zanj je bila ÖV4, veliko pogosteje pa so ga označevali z vzdevkom Jakob.
Jakob je imel vodno hlajeni štirivaljni motor s stoječimi ventili in gibno prostornino 1944 ccm, kar je zadostovalo za 20,7 kilovata moči (28 KM). Vozilo je doseglo hitrost 60 km/h. Lesena karoserija v obliki kabrioleta je bila prevlečena s pločevino. Avtomobil je imel trpežno in stabilno šasijo, njegova karoserija pa je komajda sodila v švedske klimatske razmere. Prav zato so pozneje zasnovali limuzino, model PV4.
Prvi prodajni uspehi so se pokazali prav kmalu in Volvo je postalo znano tudi na Danskem, Norveškem in Finskem.
Leta 1929 je družba predstavila svoj prvi šestvaljnik. Motor je imel že moč 40 kilovatov (55 KM) in je vozilu omogočal hitrost okrog 110 km/h. Model PV651 so še opremili s hidravličnimi zavorami in sinhroniziranim menjalnikom.
Prvi Volvov avtomobil, ki je bil oblikovan po zakonih aerodinamike, je bil model Carioca. Na tržišču se je pojavil leta 1935. Njegov šestvaljni motor je zmogel že 62 kilovatov (84 KM). Posamično vzmetenje sprednjih koles je poskrbelo za dobre vozne lastnosti in izredno udobje, toda zaradi visoke cene so do leta 1938 izdelali le 500 Carioc.
Senzacija stockholmske avtomobilske razstave 1944 pa je bil Volvov model PV444.
Vozilo je imelo školjkasto karoserijo in ekonomičen štirivaljni motor, ki je zmogel 30 kilovatov (40 KM). Opremljeno je bilo tudi z novo varnostno posebnostjo, večslojnim vetrobranskim steklom. Na razstavi v Heidelbergu so ga nato nagradili zaradi prikupno oblikovane karoserije. Med drugim je bil PV444 pred kasnejšo serijo 200 tudi svojevrsten rekorder, saj je njegova zasnova ostala praktično nespremenjena vse do leta 1965!
Leta 1959 je Volvo kot prvi proizvajalec avtomobilov opremil vsa svoja vozila tudi s tritočkovnimi varnostnimi pasovi, ki so že dolga leta obvezni v vseh avtomobilih, sama tovarna Volvo pa še vedno slovi po svojem dejavnem odnosu do varnosti. Nazadnje so kot prvi predstavili 'nosečo testno lutko', ki jo po novem uporabljajo pri varnostnih testiranjih svojih vozil.
Nadaljevanje sledi ...