|
|
Obnova turbin Pojdi na stran
1
[2]
|
|
T-5R | 11 avg 2007, 15:11 | |
| Član #387 Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40 Lokacija: GB Objav: 745
| Malce preveč obsedeni ste z čiščenjem. Ne vem, kaj bi lahko čistili v turbini,....
V glavnem, avto čistim odznotraj, ga operem od zunaj, za "čiščenje" turbine, pa poskrbi noga na pedalu za plin
Turbino kvečjemu lahko daš obnovit, ali kupiš novo. Poleg tega, je turbina res enostavno zgrajena, vendar izdelana z visoko natančnostjo. Popravljanje v svoji garaži, ne bi priporočal. Če voziš na servis, kjer vedo kaj delajo, bodo že pregledali koliko zračnosti ima os turbine. Drugače obnavlja turbine Beja. Pred obnovo, pa se vseeno pozanimajte koliko stane nova. Se je že zgodilo, da je nova prišla manj stati kot obnovljena.
P.S. Pa brez zamere.
| Na vrh | |
AljAž | 11 avg 2007, 17:11 | |
| Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44 Lokacija: nM Objav: 3767
| T-5R, če bi prebral prejšnjo stran bi videl, da je link do beje in še do enega podjetja, ki se ukvarja s tem že objavljen, zagotovo pa menim da ni nihče menil obnavljanja na lastno pest-v garaži. P.S: Pa brez zamere. | Na vrh | |
T-5R | 08 feb 2008, 21:32 | |
| Član #387 Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40 Lokacija: GB Objav: 745
| No, da vidimo. Si kdo upa?
Klik! | Na vrh | |
Roko460 | 14 feb 2008, 21:29 | |
| Član #155 Prijavljen dne: 05 jan 2007, 22:46 Objav: 9
| Pozdravljeni
Naj vam povem iz prve roke, da sem prav s takšnimi vprašanji prišel do mojega mehanika. Povedal mi je da še ni videl primera okvare turbine razen eden izreden primer. Pa še pri tem je bil okvarjen pokrov kjer je olje od turbine! Ko je zmanjkalo olja jo je vzel.
lp | Na vrh | |
RollingStone | 15 feb 2008, 06:04 | |
| Prijavljen dne: 13 nov 2006, 12:12 Objav: 1965
| Sicer pa res; o tem govorite, kot da je to tisti najbolj problematičen del avtomobila, ki bo slej ali prej crknil. Ko tisti, ki vozijo honde: ˝Nočem turbo motorja, ker turbine crkujejo....˝. To ni res, turbina ob pravilnem vzdrževanju zdrži dolgo časa, poleg tega pa ne zahteva veliko vzdrževanja.
Čiščenje tubine? Ta je pa nova.... Sicer pa res; gas ˝do daske˝, pa se spuca.
No, če si pa slučajno eden takih, ki jim turbino vzame vrag (sem jih že videl nekaj, ampak vse s spodobno kilometražo): turbina ne predstavlja nevemkakšnega stroška. Sploh, če jo naročiš od nekod, kjer so še cenejše. Je pa to enkraten strošek, potem je spet mir. In če ti crkne pri 350.000km, je to wear & tear, pač potrošni material. | Na vrh | |
storci | 03 mar 2008, 05:54 | |
| Član #667 Prijavljen dne: 03 mar 2008, 03:54 Objav: 8
| VNT ali variable nozzle turbine (turbina z spremenljivo šobo) čeprav šoba ni najbolj posrečen prevod.
Delovanje turbine osnova (samo turbinskega dela ): Izpušni plini vstopajo v turbino, hitreje kot se te plini premikajo, hitreje se vrti turbina. Ker se pri klsični turbini hitrost izpušnih plinov lahko poveča le tako, sa se povečajo obrati je takoj izvidno zakaj luknja pri nizkih obratih.
Da bi se ta luknja nekoliko zmanjšala je bilo potrebno dvigniti hitrost izpušnih plinov pri nizkih obratih. To so nareredili tako, da so zožali kanal po katerem v turbino pritekajo izpušni plini. Ker mora iz motorja še zmeraj ista količina plinov se morajo le ti premikati hitreje kar hitreje požene turbino. Da pa pri višjih obratih nebi imeli previsoke obremenitve turbine, je z povečanjem obratov potrebno povečevati širino kanala.
Pri osnovnih turbinah je zadeva rešena tako, da se odpira bypass za izpušne pline s čemer se razbremeni turbina. Upravljanje tega bypšassa je izvedene s pomošjo zračne membrane katera je priklopljen na sesalni kanal. Višji ko je pritisk v sesalnem kanalu bol se napihne membrana ter preko vzvoda odpire bypass ter zmanjša moč turbine.
Pri VNT turbini pa se za dvig hitrosti izpušnih plinov uporabljajo lopatice katere so montirane ob turbini. Če so lopatice obrnjene tako, da je med njimi le malo prostora za prehod plinov, se hitrost pretoka plinov poveča s čemer se pospeši turbina. ZA upočasnitev turbin se razmak med lopaticami poveča. Turbina sama ima sicer nekaj več delov kot klasična turbina vendar daleč od tega, da bi bila prezakomplicirana za servisiranje. Krmiljenje take turbine se večinoma opravlja s pomočjo vakuma in ne s pomočjo pritiska. Tu je za pravilno delovanje potrebno več stvari. Turbino preko posebnega ventila krmili računalnik za pravilno delovanje pa upošteva temperatutro zraka, nadmorsko višino, temperaturo motorja, ...
Delovanje take turbine si lahko ogledate na: http://members.ozemail.com.au/~avdw/pdf/Adjustable%20Turbocharger.pdf
Centriranje turbin
Obstajata 2 sistema centriranja turbin. 1 - turbino , kompresor ter os centrirajo posamično ter jih čele nato sestavijo 2 - turbino, kompresor ter os sestavijo ter jih centrirajo v celoti
V prvem primeru lahko turbino enostavno razstavimo saj bo centriranje posameznega elementa ostalo nespremenjeno. V drugem primeru je potrebno natančno označiti kako so deli sestavljeni ter oznake pri ponovnem sestavljanju poravnati. Ta sistem centriranja prepoznamo po tem da sklop centrirajo z brušenjem matic na kompresorju ter turbini. Če so matice brušene je zadeva centrirana v sklopu.
Pa še o odločitvi ali zadevo servisirati ali ne...
Vzroko odpovedi turbine je več. Najbolj pogosti pa so nezadostno mazanje, slab filter (delci v vsesanem zraku lahko zaradi velike hitrosti turbine povzročijo deformacije), nesnaga v olju , nezadostno hlajenje (ta pravzaprav spada tudi v nezadostno mazanje, saj je večina turbin hlajenih prav z oljem),...
Puščanje olja na turbini lahko povzroči tudi:
na kompresorski strani: umazan zračni filter ali omejen dotok svežega tlaka ( v komptresorju se naredi velik podtlak zaradi česar olje potekne v turbino)
na turbinski strani: slaba prepustnost izpušnega sistema ( zapackan katalizator)
Dokler je na turbini težava le v puščanju olja je poprvilo relativno poceni, ko pa zaradi obrabljenih ležajev turbina prične opletati in se drgniti ob ohišje je škoda večja in se ponavadi bolj izplača zamenjati celo turbino. V velikih prtimerih pravočasnega popravila je potrebno zamenjati le tesnila. V starejših turbinah kjer se uporabljajo še drsni ležaji se le teh ponavadi ne menja saj med delovanjem niso v stiku z osjo (vmes je vedno film olja). Če pa je prišlo do obrabe teh se le ti redko menjajo tremveč se zamenja cel sredinski del. Pri novejših turbinah se uporabljajo kroglični ležaji. Te turbine so manj občutljive na pritisk olja saj ležaji ne potrebujejo veliko mazanja. važno je le, da olje kvalitetno opravlja nalogo hlajenja.
za sedaj dovolj... sem se kr razpisal...
| Na vrh | |
AljAž | 03 mar 2008, 17:48 | |
| Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44 Lokacija: nM Objav: 3767
| @storci: Bravo, lepo napisano, tudi zadeva na linku je super!
ps: glede prevoda VNT; je verjetno boljši prevod: t. s spremenljivim kotom lopatic.
[ Uredi 03 mar 2008, 17:49 ] | Na vrh | |
kamenik | 16 maj 2008, 15:54 | |
| Član #269 Prijavljen dne: 04 apr 2007, 14:20 Objav: 6
| Zdravo, Imam V40, D1.9 75 kW; 185k km. Na tehničnem pregledu mi je danes rekel, da verjetno spušča olje na turbini oziroma olje kapla po izpušni cevi. Opozoril me je, da lahko na dolge relacije pride do vžiga olja oz. lahko zagori cel avto. Kolikor sem prebral, je možno da gre za netesnenje turbine oz. ali menite, da je bolje, da turbino obnovim glede na veliko št, km. ALi kdo pozna mehanika/podjetje v okolici Celja ali Slovenj Gradca za obnovitev turbi?
LP,
M | Na vrh | |
T-5R | 16 maj 2008, 20:47 | |
| Član #387 Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40 Lokacija: GB Objav: 745
| Če je res olje na izpušni cevi, potem ti spije olja nenormalno veliko, in za teboj se vije moder dim. Najprej moraš ugotovit kje pušča olje, šele nato popravljat.
Kadar "spušča" turbina, se olje nabira tudi v katalizatorju, in ga je potrebno obnovit, ali zamenjat.
Drugače pa je z obnovo tako, da se pri veliko prevoženih km ne izplača. | Na vrh | |
kamenik | 16 maj 2008, 21:16 | |
| Član #269 Prijavljen dne: 04 apr 2007, 14:20 Objav: 6
| Pozdrav, Olje sem pregledal in nivo je OK. Lahko pa da kje drugje spušča? MNogoče gre za kakšno manjše spuščanje olja, kot je že nekdo opisal, da turbina nikoli ni "poper suha". Bom naslednje dni bolj pozoren; oz. ga bom peljal pogledati mehaniku in javim koko je z zadevo. Avto drugače teče uredu ( pospeški), zvok motorja se mi zdi tudni normalen, dima pa do sedaj še nisem opazil.
Hvala,
M | Na vrh | |
volhart | 02 jan 2009, 21:24 | |
| Član #699 Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17 Lokacija: Skofja Loka Objav: 2461
| Glede turbine eno butasto vprasanje pa vendar z zeljo po ozcrpnem odgovoru!?
S60_R Ocean Race je napisal(a): ...
Se pravi da se mrzlega avtomobila ne tišči in po športni vožnj ali vožnji po AC takoj vgasne brez ohlajanja 1-2 minuti.
Zakaj, ko pa mnogi pravijo, da je treba avto ohlajati kaksno minuto ali dve po sportni voznji.
| Na vrh | |
tomazKK | 03 jan 2009, 14:44 | |
| Član #79 Prijavljen dne: 20 nov 2006, 14:34 Lokacija: Krško Objav: 560
| Odvisno kako prebereš. Ne tišči in ne ugasne takoj bo prav. | Na vrh | |
volhart | 03 jan 2009, 16:21 | |
| Član #699 Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17 Lokacija: Skofja Loka Objav: 2461
| Normalno prebral sem naivno, me pa vedno vse kar ni logicno toliko bolj pritegne, ker se iz tega toliko vec naucis. ...termodinamika pa to je pa itak logicna. | Na vrh | |
Krchan | 03 jan 2009, 19:59 | |
| Član #893 Prijavljen dne: 05 okt 2008, 18:50 Lokacija: Krško Objav: 1259
| Pomembno je tudi, da ne turiraš motorja tik preden ga ugasneš, ampak počakaš da obrati padejo do prostega teka in nato ugasneš avto. Razlog pa naj bi bil ta, da ko ugasneš avto, turbina nima več mazanja, če pa prej naturiraš motor se turbina še nekaj časa vrti "na suho". Tko sem slišal. | Na vrh | |
Melhiat | 07 jan 2009, 12:16 | |
| Član #630 Prijavljen dne: 11 feb 2008, 10:42 Lokacija: Sv. Ana Objav: 88
| Res je. Ravno včeraj sem videl kaj se zgodi z turbino po turiranju v rdeči meji. Prej smo že odstranili zaščitno masko, da se je lažje videla. Turbina je žarela kot raztopljeno železo(okoli 800C). Če bi takrat ugasnil avto, bi verjetno rabil novo Zato vedno počakat, da se turbina ohladi preden ugasnete avto. Sploh pa po divji vožnji.
| Na vrh | |
moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž
|
|
Powered by e107 Forum System
|
|
|
|
Gostov: 16, Članov: 0 ...
največ prisotnih: 1352 (Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40
Člani: 5981 najnovejši član: Bobbikedge |
|
|
Ni dogodkov
|
|
|
Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?
1972 - 240
1992 - 850
1944 - PV444/544
1986 - 360
Anketa je namenjena samo članom
glasov: 526
Prejšnje ankete
|
|
|