|
|
Zračni upor - primerjava (S60, V70, XC90)
|
|
VolvEko | 01 nov 2010, 06:53 | |
| Član #1439Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55 Objav: 118 | Hey,
sem se malo igral z Excelom in dobil naslednje podatke:
Sila zračnega upora za naslednje tipe vozil (pri hitrosti 120km/h, ki je recimo povprečna potovalna hitrost na AC za povprečnega SLO voznika)
S60 (2001) 417,2 N (Newton) V70 (2001) 455,2 N XC90 (2004) 673,6 N Prius (2006) 382,1 N (samo za primerjavo)
Rezultati so računani za zunanjo temperaturo 15°C (saj se gostota zraka spreminja s temperaturo). Če se to poenostavi s faktorji...npr da je bazični primer S60 (in ima fakrot 1)
S60 1,000 V70 1,091 XC90 1,615 Prius 0,916
To je samo vpliv zračnega upora!
LP, Gregor | Na vrh | |
Augi | 01 nov 2010, 07:54 | |
| Član #1421 Prijavljen dne: 17 dec 2009, 14:10 Objav: 1003
| Bolj zanimiva bi bila primerjava koliko moči potrebuje pri takšni hitrosti. Seveda ima prius manjši upor na račun manjše ploskve in ne na račun koeficienta zračnega upora. Informativno sem izračunal za S60, da za hitrost 200km/h potrebuje 73kW samo za premagovanje zračnega upora. | Na vrh | |
VolvEko | 01 nov 2010, 10:32 | |
| Član #1439 Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55 Objav: 118
| Potrebna moč za premagovanje sile upora pri 120km/h za model S60 je 13,91kW (18,9PS). Ostale modele se pomnoži z faktorji, ki so navedeni zgoraj. Kotalni upor pa je približno 1 kW (0,85-1,2kW) na posamezno pnevmatiko (pri hitrosti 120km/h). To velja za pnevmatike 205/55R16.
Tako da je skupna moč za premagovanje zunanjih sil cca 18kW
V izračunih sem vzel podatke za model S60: Cd=0,28 in A=2,19 m2 in temp. zraka 15°C
Pri 200km/h pa je potrebna moč 64,39kW (87,57PS) samo za premagovanje zračnega upora. | Na vrh | |
Andrei | 01 nov 2010, 13:40 | |
| Član #838 Prijavljen dne: 05 avg 2008, 18:11 Objav: 475
| Torej moč, potrebna za premagovanje zračnega upora, strmo narašča s hitrostjo. Zato imajo najbrž na severu tako nizke omejitve hitrosti na avtocestah - poraba = emisije. | Na vrh | |
Augi | 01 nov 2010, 13:58 | |
| Član #1421 Prijavljen dne: 17 dec 2009, 14:10 Objav: 1003
| Ja, moč narašča s četrto potenco hitrosti. | Na vrh | |
VolvEko | 01 nov 2010, 17:19 | |
| Član #1439 Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55 Objav: 118
| Ne s četrto potenco ampak s kubično (tretjo). | Na vrh | |
sebaveh | 01 nov 2010, 18:37 | |
| Član #91 Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08 Lokacija: Slovenska Bistrica Objav: 1249
| Ziher? Če se prav spomnim, so nas v srednji šoli pri fiziki učili da s kvadratno (drugo). Je pa res da samo v teoriji, medtem ko praktičnih vaj in računanja nismo delali iz tega. | Na vrh | |
Augi | 01 nov 2010, 19:30 | |
| Član #1421 Prijavljen dne: 17 dec 2009, 14:10 Objav: 1003
| @VolvEko maš prav ja (^3), sem nekaj zamešal ko sem računal še druge bolj eksotične količine, od tega je pa že kr en čas | Na vrh | |
VolvEko | 01 nov 2010, 19:34 | |
| Član #1439 Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55 Objav: 118
| Vidim da si dobro poslušal pri fiziki... Sila zračnega upora se veča s kvadratom hitrosti!
enačba sile upora: F= 0,5*Ro(gostota zraka)*v2(hitrost na kvadrat)*A(površina)*Cd(specifični upor)
A=F*s (delo=sila*pot) P=A/t (moč) P=F*s/t (v=s/t) => P=F*v (sila*hitrost) => P=0,5*v3*A*Cd
Vendar pa je nas skoraj vedno zanima koliko energije potrebujemo, tako da računamo po enačbi za silo oz delo, kjer nastopa v2. Pri moči pa računamo s hitrostjo na kubik, samo smo zaradi tega tudi prej na cilju (sila deluje manj časa!)
| Na vrh | |
moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž
|
|
Powered by e107 Forum System
|
|
|
|
Gostov: 42, Članov: 0 ...
največ prisotnih: 1352 (Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40
Člani: 5986 najnovejši član: Jxbakurob |
|
|
Ni dogodkov
|
|
|
Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?
1972 - 240
1992 - 850
1944 - PV444/544
1986 - 360
Anketa je namenjena samo članom
glasov: 526
Prejšnje ankete
|
|
|