|
|
Al prav se piše kasha ali kaša aka gred ali os ?
|
|
alfaromeo | 22 jun 2012, 09:23 | |
| Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:59 Objav: 3866 | Volvej je napisal(a): ...
Ja os kao ne more bit, ker po definiciji os ne prenaša momenta, če prenaša moment je avtomatsko gred. Samo mislim da vsi vemo o čem se gre ko se omeni polosi, tako da nima smisla komplicirati z tehnično pravilnostjo jezika pomoje.
Damijan je napisal(a): ...
Točno tako, kot je ugotovil @Volvej. Os je premica, ki prenaša samo vrtenje. Vsako telo se lahko vrti okrog svoje osi. Tudi zemlja se vrti okrog svoje nagnjene osi, fizično pa je ne moreš prijeti.
Gred pa je element, kateri prenaša poleg vrtenja tudi vrtilni navor.
In če je tole avtomobilistični forum, avto pa je kup tehnike, potem dajmo tudi uporabljati prave tehnične izraze/definicije.
tomsom je napisal(a): ...
Pismu, sami znanstveniki Sem mislil da je oddati oglas tukaj na forumu mali hec, pa vidim da živim v zmoti. Če želim prodati polosovine, moram napisat tako da me razume kar se le da veliko človkov. Par bistrih bo pa že pokapiralo kakšne vesoljske avtodele prodajam. Ja? Če karkoli ni uredu, prosim enega od adminov da temo pobriše. | Na vrh | |
alfaromeo | 22 jun 2012, 09:25 | |
| Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:59 Objav: 3866
| Damijan . Vse je v najlepšem redu. Tomsom oglas imaš urejen | Na vrh | |
sebaveh | 22 jun 2012, 19:10 | |
| Član #91 Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08 Lokacija: Slovenska Bistrica Objav: 1249
| Pa še eno stvar bi izpostavil, ko smo že ravno pri tem. Opažam da je pri nas zelo priljubljen izraz "osovina" ali "polosovina". Oboje je seveda NAPAČNO, vsaj v naši državi, saj beseda ni slovenskega izvora, niti je ni v SSKJ. Če boste pa kdaj nižje od Kolpe, potem pa kar. | Na vrh | |
Augi | 22 jun 2012, 20:16 | |
| Član #1421 Prijavljen dne: 17 dec 2009, 14:10 Objav: 1003
| @sebaveh, za "osovino" se strinjam, je pa napačno mišljenje, da če besede ni v sskj se ne sme uporabljati oz potemtakem ni slovenska beseda.
@damijan skopirano iz sskj: " pólós -í [ou̯] ž (ọ̑-ọ̑) 1. geom. vsak od dveh delov z medsebojnim sečiščem razdeljenih osi elipse, hiperbole: izračunati polos / mala polos elipse 2. avt. vsaka od dveh osi, ki prenašata vrtenje na levo ali desno pogonsko kolo: polos se je zlomila / pogonska polos "
[ Uredi 22 jun 2012, 20:21 ] | Na vrh | |
revival | 22 jun 2012, 20:45 | |
| Član #1874 Prijavljen dne: 04 okt 2010, 18:14 Objav: 220
| Augi je napisal(a): ...
@sebaveh, za "osovino" se strinjam, je pa napačno mišljenje, da če besede ni v sskj se ne sme uporabljati oz potemtakem ni slovenska beseda.
@damijan skopirano iz sskj: " pólós -í [ou̯] ž (ọ̑-ọ̑) 1. geom. vsak od dveh delov z medsebojnim sečiščem razdeljenih osi elipse, hiperbole: izračunati polos / mala polos elipse 2. avt. vsaka od dveh osi, ki prenašata vrtenje na levo ali desno pogonsko kolo: polos se je zlomila / pogonska polos "
Pa smo spet na začetku :-))) | Na vrh | |
Damijan | 26 jun 2012, 09:57 | |
| Član #30 Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33 Lokacija: Preshgain Objav: 1932
| Augi je napisal(a): ... @damijan skopirano iz sskj: " pólós -í [ou̯] ž (ọ̑-ọ̑) 1. geom. vsak od dveh delov z medsebojnim sečiščem razdeljenih osi elipse, hiperbole: izračunati polos / mala polos elipse 2. avt. vsaka od dveh osi, ki prenašata vrtenje na levo ali desno pogonsko kolo: polos se je zlomila / pogonska polos "
OK! Še malo ponovimo.
Že osnovno šolska matematika in fizika učita, da je os samo premica. Ravnotako osnovnošolski tehnični pouk uči, da za prenos vrtenja potrebujemo gred. Potem je pa tu še tehnični del, strojništvo, ki pa tudi pravi ,da je za prenos vrtilnega momenta primerna samo gred. V avtu je to tako motorna, odmična, pogonska,... , kar v slengu in žargonu pomeni kurblvela, noknvela, polos,... Samo slengovsko sranje. :(
Potem je pa tu nek zjeban SSKJ, v katerem pa po definiciji os prenaša vrtilni moment. Aja, verjetno je avtor idiot od toporišića.
So v teh ušivih 21 letih, odkar obstaja slovenija kot sedanja bananarepublika.press, čisto zjebal jezik. Totalen dokaz, SSKJ in to kaj učijo, da stroke čisto nič ne sodelujejo medd seboj. Delajo ovce iz ljudi. Seveda, tako je potem čredo čisto lahko nadzorovati in jo usmerjati, kamor in v kar želiš.
p.s.: sem v petek v antikvariatu kupil "Avtomobilski priročnik", star skoraj 100 let. Oziroma, minimalno 98 let, odkar ne obstaja več Avstro-Ogrska. Notri je celo avtokarta kranjske banovine. Kako so lepo pravilno in ustrezno izbrani tehnični izrazi o avtu, brez dvoumnih razlag. | Na vrh | |
tomsom | 26 jun 2012, 11:14 | |
| Član #1258 Prijavljen dne: 18 avg 2009, 22:04 Objav: 1067
| BZ
[ Uredi 26 jun 2012, 11:24 ] | Na vrh | |
Ovlov | 26 jun 2012, 11:28 | |
| Član #257 Prijavljen dne: 22 mar 2007, 04:15 Objav: 700
| Damijan je napisal(a): ...
Potem je pa tu še tehnični del, strojništvo, ki pa tudi pravi ,da je za prenos vrtilnega momenta primerna samo gred.
Ne vem, kaj bi na to rekle kokoši ...
Jaz bi jih dopolnil le toliko, da so poleg matematike, fizike in tehničnega pouka (na srečo) najbrž še kakšna druga področja človekovega umovanja in bivanja in da se mi ne zdi nič nenavadnega in pregrešnega, če ima ena in ista beseda v različnih kontekstih različen pomen (npr. lok v geometriji oz. športu). To velja tudi za slov. os (in gred) (iz lat. "axis", ki je npr. v angl. nekoliko bolj diferencirana (axis, axle), vendar se tudi tam "axle" in "shaft" pomensko prekrivata ("live axle" = "shaft"). Skratka, škoda se mi zdi vsega tega ognja in žvepla za SSKJ, ki (v primerjavi z novim SP) niti ni takšna katastrofa – mimogrede, izšel je že l. 1970 in brez Toporošiča v uredništvu.
Sicer pa SSKJ o "osi" in "gredi" pravi takole:
os -i ž (o) 1. kovinski ali lesen drog, na katerem je kolo: os poči, se zlomi; mazati osi / os gre skozi pesto / sprednja, zadnja os voza // teh. tak drog kot del naprave, stroja: nepremična, središčna os; os motorja / os pri uri 2. navadno s prilastkom umišljena črta, okoli katere se telo vrti: dolžinska, navpična, vodoravna os; zemeljska os / zemlja se vrti okoli svoje osi / os vrtenja // umišljena črta, ki gre skozi sredino predmeta, telesa: glavna, prečna, vzdolžna os stavbe; os cestišča, mostu; os letala 3. navadno s prilastkom umišljena črta, ki jo določa položaj, lega predmetov, objektov: spomenika stojita na isti osi / vpadna os svetlobe 4. knjiž., navadno s prilastkom kar kaj usmerja, zlasti kako dejavnost: družbene razmere so bile os vsega takratnega raziskovanja / doživetje svobode je predstavljalo os njihovega življenja // jedro, središče: os dramskega dogajanja je narodnostno vprašanje; os pogovora 5. zgod., v zvezi os Rim-Berlin politično-vojaška zveza fašističnih držav Italije in Nemčije pred drugo svetovno vojno in med njo: nastanek osi Rim-Berlin • publ. sile osi Italija, Nemčija, Japonska, združene v politično-vojaški zvezi pred drugo svetovno vojno in med njo * arhit. magistralna os glavna vzdolžna os večje arhitekturne kompozicije; primarna os navadno vzdolžna os, v kateri potekajo glavni konstrukcijski, kompozicijski elementi; sekundarna os navadno prečna os, v kateri potekajo stranski konstrukcijski, kompozicijski elementi; astr. os nebesne krogle okoli katere se nebo navidezno vrti; bot. cvetna os razširjeni vrh cvetnega peclja; glavna os; fiz. glavna os vsaka izmed treh med seboj pravokotnih osi skozi težišče, od katerih eni ustreza največji, drugi pa najmanjši vztrajnostni moment telesa; optična os simetrijska os leče ali ukrivljenega zrcala; skupna simetrijska os leč in zrcal v optičnem sistemu; prosta os okoli katere se vrti sicer prosto vrtljivo telo z nepremičnim težiščem; geom. abscisna os prva os med koordinatnimi osmi pravokotnega koordinatnega sistema; imaginarna os hiperbole premer hiperbole, pravokoten na realno os; koordinatna os; mala, velika os elipse najkrajši, najdaljši premer elipse; ordinatna os druga os med koordinatnimi osmi pravokotnega koordinatnega sistema; realna os hiperbole premer hiperbole na simetrali skozi realni gorišči; simetrijska os premica, glede na katero je geometrijska tvorba simetrična; os parabole premer na simetrali parabole; min. kristalografska os na kristalu, s pomočjo katere se določa lega posameznih kristalnih ploskev; teh. gibka os mirujoča gibka cev z vrtečim se jedrom za prenašanje vrtenja; zool. telesna os hrbtenica in lobanja vretenčarjev; žel. os kolesna dvojica; pogonska os; vodilna os za vodenje lokomotive po tiru; os tira sredina med tirnicama
gred -i ž, daj., mest. ed. gredi (e) 1. strojn. palici podoben del stroja za prenašanje vrtilnega gibanja: na motorju je počila gred; gred se vrti tudi z osem tisoč obrati v minuti; jeklena gred; premer gredi / delovna gred glavna gred delovnega stroja; gnana, gonilna gred menjalnika; kardanska gred dvodelna, s kardanskim zgibom v sredi; krmilna gred; motorna gred kolenasta, na katero so vezane ojnice motorja; odmična gred ki odmika ventile s sedežev; pogonska gred glavna gred pogonskega stroja 2. palica, na kateri prenočuje, počiva perutnina: na gredi ni bilo niti ene kokoši / kokošja gred / v gozdu so zakasnele ptice iskale gredi 3. redko vzdolžni, nosilni del ogrodja ladje, čolna; gredelj: ladijska gred; gred razbitega čolna 4. štirikotno obtesano ali obžagano deblo, zlasti v gradbenih konstrukcijah; tram: pritisnilo ga je med gredi, da je negibno obležal * šport. vodoravno položen tram za telesne vaje, zlasti v ravnotežju
V čem je torej os problema?
| Na vrh | |
alfaromeo | 26 jun 2012, 14:47 | |
| Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:59 Objav: 3866
| Os problema je v tem, da se loči hruške od jabuk
Seveda je čisto vseeno kako se kakšni stvari reče. Potem pride do tega da človek želi amotizer, na avtu pa ima počeno vzmet. Želi platišče, išče pa gumo za avto ipd...
Ne davno tega je bil nek članek(prispevek) v slovenskem častniku, ki je govoril tudi o US vozilih z V8 agregati. Ker se je pač "V8"v članku pojavil prevečkrat, je, najvejretneje lektor, zadevo spremnil iz V8 motor na 8V motor.
Zakaj bi se sekrial? Butalci pač vpijejo eno in če sosednji butalec tako pravi bo že tako držalo.... | Na vrh | |
tomazKK | 27 jun 2012, 14:50 | |
| Član #79 Prijavljen dne: 20 nov 2006, 14:34 Lokacija: Krško Objav: 560
| Aksa in pika. Pa te razume pol Europe. | Na vrh | |
Damijan | 29 jun 2012, 09:30 | |
| Član #30 Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33 Lokacija: Preshgain Objav: 1932
| @Ovlov: dobri definiciji pojma os in gred!
Vsi ki pravite pogonska polos ali pa pogonska os, enostavno odmontirajte ven obstoječe pogonske gredi in vam bo virtualna ali namišljena os poganjala avto. Pa še težave z zglobi boste odpravili.
btw @Ovlov, razlika med strojno in kurjo gredjo pa je tudi v naglasovanju pri izgovorjavi. | Na vrh | |
tomsom | 29 jun 2012, 11:17 | |
| Član #1258 Prijavljen dne: 18 avg 2009, 22:04 Objav: 1067
| Lej, si se zapičil v te polosovine da je za popizdit. Sponzor tega kluba ima na svoji spletni strani napisano "obnova polosi". Najboljše da jih opomneš da nimajo pojma, in tudi tisti ki jim je delal spletno stran, nima SPLOH pojma. Še dobro da ostala teleta kot sem jaz, znam sam priti v službo, opravljati svoje delo in priti nazaj domov. Poleg vsega znam še avto vozit. Damijan, mislim da čist preveč pretiravaš. Lepše bi izpadlo če bi napisal samo v vednost, ne pa da podcenjuješ. | Na vrh | |
Ovlov | 29 jun 2012, 11:20 | |
| Član #257 Prijavljen dne: 22 mar 2007, 04:15 Objav: 700
| Damijan je napisal(a): ... btw @Ovlov, razlika med strojno in kurjo gredjo pa je tudi v naglasovanju pri izgovorjavi.
Ne vem, kako je to v rezijščini, ampak na splošno velja, da se gred, na kateri švasajo kure, izgovarja samo na en način – ne glede na to, ali jo snameš z drevesa ali z volvota ...
| Na vrh | |
mjurma2 | 30 jun 2012, 11:08 | |
| Član #2611 Prijavljen dne: 13 feb 2012, 15:06 Objav: 35
| tomazKK je napisal(a): ... Aksa in pika. Pa te razume pol Europe.
Tako je! | Na vrh | |
Damijan | 03 jul 2012, 10:06 | |
| Član #30 Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33 Lokacija: Preshgain Objav: 1932
| Evo, kakšen mačehovski odnos imamo kurčevi slovenceljni sami do sebe. Samo še trdi Ł uvedemo, pa smo zmagal. | Na vrh | |
moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž
|
|
Powered by e107 Forum System
|
|
|
|
Gostov: 58, Članov: 0 ...
največ prisotnih: 1352 (Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40
Člani: 5986 najnovejši član: Jxbakurob |
|
|
Ni dogodkov
|
|
|
Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?
1972 - 240
1992 - 850
1944 - PV444/544
1986 - 360
Anketa je namenjena samo članom
glasov: 526
Prejšnje ankete
|
|
|