Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.seeklogo.com/images/1/740-logo-6E10838713-seeklogo.com.gif

Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Avtomobilizem
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Automatic/Manual

Pojdi na stran  1 [2] 3
Avtor objava
Blaž
21 dec 2006, 10:19
Član #7
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 16:31
Objav: 1283
grimreaper je napisal(a): ...

A drugo, zakaj sportska voznja ne bi isla sa dizelom?


Tako je!
Audi BTW zmagal 24 ur Lemana z dizlom!
Evo vam bencinašem! :tongue:

Ups za OT!
Kak točno je pa mel menjalnik pa morm pogledat! :$

[ Uredi 21 dec 2006, 10:20 ]
Na vrh
Damijan
21 dec 2006, 10:31
Član #30
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33
Lokacija: Preshgain
Objav: 1932
Peš-getribi, da imaš vsaj kaj početi na dolgi furi... :-p
Na vrh
Hong Kong
21 dec 2006, 14:43
Član #27
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:10
Objav: 773
Niste dojeli.Imeti avtomatika pomeni imeti tudi zelo dober manualni menjalnik.
Grimy ne nakladaj z nekimi 500 konji in podobno ker to nima nobeden.
Govorimo o nasih avtih katere vozimo ali smo jih vozili.
manualni menjalnik je zgodovina.Hasta la vista baby.
:tongue: Kaksna kuplunga.Pa to je Grimy isto kot imeti bunar za vodo zraven luksuzne hise s bazenom.
Kuplunga je ze leta 1984 na Bmw med prvimi zacela dajati hidraulicne in jaz sem je imel na 315 tki...
Nikoli clovek ne more pravilno izmeriti "po obcutku" ali stilu voznje pravi moment motorja, obremenitve koles in menjalniskega razmerja ter misliti kako on to z obcutkom dela a elektronika tega ne more.Kva kva kva kokodakanje v prazno.Tehnicko ti bom razlozil da je to nemogoce.
Kaksne so zgube mehanske in casovne dokler ti maknes nogo z gasa, dokler stisnes kuplungo in hod kuplunge ter vsi mehanski faktorji od kuplunge dalje do lezajev in menjalnika ter prenosa do koles in to vse bi moralo biti v pravem razmerju z trenutno mocjo motorja, obremenitve itn da bi ti vedel tocno kdaj moras presaltati? Ma daj ne me nasmejavati.Vse to so samo obcutki in navada voznika.Vse ostalo je tehnika a ne bos mi rekel, da bos ti "po obcutku" boljse izracunal kdaj treba presaltati v nizjo ali visjo prestavo kot racunalnik in 20 senzorjev ali vec.
Pa gremo na tvojo temo hudih 500 konjskih avtov in formule: zakaj vsak mesec tovarne in ekipe formul nabavijo nove in zmogljivejse racunalnike, eden je sel danes ven od BMW v ta namen, prav da bi izracunali najmanjse in najvecje casovne razlike katere lahko avtomatski menjalniki in vkljucno manualni imajo pri prestavljanju.
Clovek lahko ima le"obcutek" zal nima pa racunalnika za kontrolo vsaj 5 osnovnih funkcij v voznji. (au) (bah)

[ Uredi 21 dec 2006, 14:45 ]
Na vrh
JG
21 dec 2006, 15:00
Član #100
Prijavljen dne: 26 nov 2006, 20:27
Lokacija: Gorenjska
Objav: 1349
S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

Ne boste verjeli ampak ima nov Porsche 911 Turbo z avtomatskim menjalnikom bolše pospeške kot pa šalter.

Drži, sam kot je meni znano samo na ravnini, metem ko prideta na dirkališče (tam, kjer je Porsche doma), pa se še vedno delajo hitrejši časi z ročnim menjalnikom. Prav zato imajo pri Porschejevih najbolj dirkaško usmerjenih modelih, to so GT, samo ročne menjalnike in so brez možnosti avtomatike.
Na vrh
S60R-Ocean Race
21 dec 2006, 15:22
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Carrera GT ni avtomatik ker so pazili na težo in njegova sklopka tehta 5kilogramov.
Kaj pa vsi SL mercedesi? Niti možnosti šalterja ni...isto razred S.
Mclaren SLR? Isto!
Maserati Quattroporte? Isto...Maserati Coupe? Isto...Novi audi S8? Isto...
novi Volvo S80 3.2 R6, 4.4 V8? ISTO. Niti možnost šalterja na vseh ki sem jih naštel.

[ Uredi 21 dec 2006, 15:25 ]
Na vrh
Hong Kong
21 dec 2006, 15:29
Član #27
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:10
Objav: 773
Kaj pa Yugo ta novi? Ni moznosti avtomatika? :tongue:
Na vrh
volvo5er
21 dec 2006, 20:48
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:24
Lokacija: Ljubljana Bežigrad
Objav: 1142
Hong Kong je napisal(a): ...

Niste dojeli.Imeti avtomatika pomeni imeti tudi zelo dober manualni menjalnik.


Ja seveda :tongue:
Princip upravljanja z ročnim menjalnikom je tako drugačen od tistega z avtomatskim, da ju ne moreš primerjati (da avtomatski vsebuje ročnega, mogoče tehnično in mehansko, ampak kar se pa uporabe tiče pa niti približno in uporaba je ponavadi tisto, kar nas voznike zanima - sej ne rečem, možnost ročnega pretikanja pri avtomatiki z prestavno ročico je sicer super, ampak je vseeno nekaj povsem drugega, kot pa ročno prestavljanje).

Hong Kong je napisal(a): ...

.......prav da bi izracunali najmanjse in najvecje casovne razlike katere lahko avtomatski menjalniki in vkljucno manualni imajo pri prestavljanju.
Clovek lahko ima le"obcutek" zal nima pa racunalnika za kontrolo vsaj 5 osnovnih funkcij v voznji. (au) (bah)


Ponavadi ni pomebno ali menjalnik prestavi v 5 stotinkah ali pa v pol sekunde (pustimo sedaj dirkalne avtomobile na strani) pomenbnejše je kako in kdaj to izvede, kar se tistega kako tiče, so avtomatiki že zelo izpopolnjeni, kar se pa kdaj tiče, pa ne vedo, ker tudi ne morejo vedet, kdaj je najprimernejše (če seveda ne gledamo na parametre ki jih elektronika pošilja avtomatskemu menjalniku, po teh seveda prestavi brezhibno in v pravem času, ampak to žal ni vedno tisto, kar voznik pričakuje in zahteva od avtomatike) in tu je še zmeraj v veliki prednosti OBČUTEK (v kolikor ga voznik premore, se pa strinjam, da povprečen voznik, vsaj slovenski, lepše vozi avtomatika, kot pa manualca, ampak to je samo zato, ker so ljudje bodisi leni bodisi nesposobni bodisi se ne posvečajo dovolj vožnji)!



[ Uredi 21 dec 2006, 20:50 ]
Na vrh
grimreaper
21 dec 2006, 20:52
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
Hong Kong je napisal(a): ...


Grimy ne nakladaj z nekimi 500 konji in podobno ker to nima nobeden.



Ajde malo bolje citaj prije nego pocnes odgovarat. Nisam napisao 500 konja nego 500Nm koliko serijski 330d ima.
Na vrh
Hong Kong
21 dec 2006, 20:56
Član #27
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:10
Objav: 773
Ne strinjam se ker "obcutek" nikoli ne more biti tisto najboljprimerno.
Avtomatik treba znati voziti in se navaditi na njega.Meni je bilo zelo tezko
voziti Espace avt. ko sem se vsedel iz Volva ker je totalno drugacen odziv.
TI sigurno mislis, da se ti avt. ne odzove tedaj ko ti zelis...se ce pravilno vozis avtomatika in uporabljas kick down enako kot saltas navadnega po obcutku in se zraven uporabis manualnega za zaviranje motorjem ipd...
Tu je car avtomatika ko ga z obcutkom naucis in obvladas.
Dva kroga po obvoznici z avtomatikom in po mestu testnega vozila za nekoga ki nikoli ni vozil avtomatika so seveda jajca...ze 5 let vozim avtomatike in enkrat avtomati vedno avtomatik.Kdo se bo se ukvarjal z stiskanjem kuplunge na mesec sigurno 800 X ali vec...zastarela metoda. :tongue:
Na vrh
grimreaper
21 dec 2006, 20:59
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
S60R-Ocean Race je napisal(a): ...


Kaj pa vsi SL mercedesi? Niti možnosti šalterja ni...isto razred S.
Mclaren SLR? Isto!
Maserati Quattroporte? Isto...Maserati Coupe? Isto...Novi audi S8? Isto...
novi Volvo S80 3.2 R6, 4.4 V8? ISTO. Niti možnost šalterja na vseh ki sem jih naštel.


Zanemarujes namjenu tih auta. Njihova je namjena brzo gutanje kilometara i prelazenje sto vecih relacija u sto kracem roku i sa sto manje napora. Mercedes SL nije sportski auto niti on to zeli biti. Maserati koliko znam dolazi i sa rucnim, barem je u ponudi u nasem cjeniku. S80 3.2 ili v8 takodjer nije auto koji netko kupuje da bi naganjao zavoje i uzivao u aktivnoj voznji.
Na vrh
grimreaper
21 dec 2006, 21:13
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
Hong Kong je napisal(a): ...

Ne strinjam se ker "obcutek" nikoli ne more biti tisto najboljprimerno.



Ali to na kraju krajeva nije ni bitno. Bitan je subjektivan osjecaj kontrole nad autom koji ja niti s jednim automaticom nemam (ok, vozio sam samo 5 ili 6 auta sa automatic mjenjacem). Necu govorit za druge, no meni manual trenutno bolje odgovara. Posredniji mi je osjecaj voznje. 100 ljudi, 100 cudi, 100 zena, 200... hahahaha
Na vrh
S60R-Ocean Race
21 dec 2006, 23:22
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Grim ne mi rečt da je SLR za stare dedke ki nabirajo kilometre po avtocestah? In ne, v Maseratijih tanovih NI mogoče dobiti šalterjev. Pa če tudi SL ni športni avto potem pa tudi ne vem no...samo to še manjka da bo nekdo rekel da je SL65AMG za prevažanje gorenje pralnih strojev (h) (y)
Na vrh
grimreaper
22 dec 2006, 08:17
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

Grim ne mi rečt da je SLR za stare dedke ki nabirajo kilometre po avtocestah? In ne, v Maseratijih tanovih NI mogoče dobiti šalterjev. Pa če tudi SL ni športni avto potem pa tudi ne vem no...samo to še manjka da bo nekdo rekel da je SL65AMG za prevažanje gorenje pralnih strojev (h) (y)


SL nije sportski auto nego GT. Za sportski auto je pretezak, premekan ovjes, itd. SLR je posebna kategorija auta, iako po McLarenovim strucnjacima nije ni blizu ispao kako su oni to htjeli (oni su htjeli laksi, beskompromisniji auto sa motorom bez kompresora). Niti AMG nije pravi sportski auto vec iznimno brz auto sa sportskijim podesenjem u odnosu na serijski. Sportski auto je za mene auto koji je od korijena podesen za trke, a ne auto koji je stvoren da udobno prevozi ljude a onda preuredjivan na sport.
Na vrh
Hong Kong
22 dec 2006, 15:41
Član #27
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:10
Objav: 773
Grimy da te vprasam nekaj? a ti se bos ozenil? Ce tako izbiras avte ne vem koliko let bos izbiral zeno... +o( :tongue: :tongue: (@)
Na vrh
S60R-Ocean Race
23 dec 2006, 02:03
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Mercedes Benz CLK AMG GTR.... JE AUTOMATIC ( + tiptronic ) !!!!



Pa ne mi rečt da to ni športni avto!!!

[ Uredi 23 dec 2006, 02:04 ]
Na vrh
alfaromeo
23 dec 2006, 06:00
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:59
Objav: 3866
S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

...samo to še manjka, da bo nekdo rekel, da je SL65AMG za prevažanje gorenje pralnih strojev (h) (y)

ne zato imajo pri mercedesu E-T 55 AMG, pri vlovu pa V70R 8-|
Na vrh
grimreaper
24 dec 2006, 12:29
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
Hong Kong je napisal(a): ...

Grimy da te vprasam nekaj? a ti se bos ozenil? Ce tako izbiras avte ne vem koliko let bos izbiral zeno... +o( :tongue: :tongue: (@)


?
Na vrh
grimreaper
24 dec 2006, 12:35
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

Mercedes Benz CLK AMG GTR.... JE AUTOMATIC ( + tiptronic ) !!!!

Pa ne mi rečt da to ni športni avto!!!


Pravi automatic ili robotizirani mjenjac? Zaboravili smo i cinjenicu da automatici u pravilu bolje podnose moment od rucnih (samo spominjem, ne govorim da je to razlog za odabir tog mjenjaca kod ovog konkretnog auta). Ustvari, ja odustajem ovdje. Meni je drazi manual, tebi automatic. We agree 2 disagree ;)
Na vrh
MiRo
24 dec 2006, 16:07
Član #2
Prijavljen dne: 10 nov 2006, 00:44
Objav: 889
Tomaz40 je napisal(a): ...


X>200 PS avtomatik
X<200 PS manual


podpis, s tem da bi se s 150 HPji tut že odločil za avtomatika. če bi dobil pa 200ko avtomatik trobrzinca pa konji niso pomembni, haha. imel enkrat priložnost vozit in je res zakon 8-|
Na vrh
Spletna stran
tomazKK
24 dec 2006, 17:27
Član #79
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 14:34
Lokacija: Krško
Objav: 560
Kako se pa obnesejo? Zanesljivi?
Na vrh
MKovic
26 dec 2006, 15:27
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
MiRo je napisal(a): ...

če bi dobil pa 200ko avtomatik trobrzinca pa konji niso pomembni, haha. imel enkrat priložnost vozit in je res zakon 8-|


He, he, vse dokler večina voženj ni po avtocesti. Nad 110 km/h stari dobri BW55 odpove, previsoki obrati in preveč hrupa. :-)

Zanimivo, ko smo o tej temi debatirali pred 5 leti+ je bilo večinsko mnenje v prid ročnim menjalnikom. Me veseli, da se predsodki zgubljajo. :-)
Na vrh
MiRo
26 dec 2006, 16:41
Član #2
Prijavljen dne: 10 nov 2006, 00:44
Objav: 889
MKovic je napisal(a): ...

He, he, vse dokler večina voženj ni po avtocesti. Nad 110 km/h stari dobri BW55 odpove, previsoki obrati in preveč hrupa. :-)


to je pa več kot res... ampak glede na to, da sem sam in to namerno postal bolj nedeljski tip voznika, bi šlo tudi to skozi..
Na vrh
Spletna stran
noj
26 dec 2006, 18:37
Član #46
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 21:01
Lokacija: Arja Vas
Objav: 855
S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

Mercedes Benz CLK AMG GTR.... JE AUTOMATIC ( + tiptronic ) !!!!



Pa ne mi rečt da to ni športni avto!!!


Pa tut usi novi ferrariji so na voljo samo z avtomatskim menjalnikom, potem usi amg-ji, usi avtomobili dtm serije, pol formula 1 in še mnogi... ;)
Na vrh
MKovic
26 dec 2006, 21:24
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Pri tej debati je potrebno predvsem ločiti jabolka od hrušk: "standarni" avtomatski menjalnik, ki za prenos moči od motorja do koles uporablja centrifugalno sklopko ni enako kot avtomatski menjalnik pri katerem klasično lamelno sklopko (in vse nadalje povezano s tem) upravlja kombinacija elektronike in hidravlike.
Slednji najde mesto v športnih avtomobilih, gre pa, po zasnovi in izvedbi, za ročni menjalnik, kjer pretikanje in stiskanje sklopke namesto voznika izvaja elektronika in je torej bližje ročnemo kot avtomatskemu menjalniku per.se.
Na vrh
grimreaper
27 dec 2006, 08:16
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
MKovic je napisal(a): ...

Pri tej debati je potrebno predvsem ločiti jabolka od hrušk: "standarni" avtomatski menjalnik, ki za prenos moči od motorja do koles uporablja centrifugalno sklopko ni enako kot avtomatski menjalnik pri katerem klasično lamelno sklopko (in vse nadalje povezano s tem) upravlja kombinacija elektronike in hidravlike.



Tocno to (y)
I ja cijelo vrijeme upozoravam na razliku medju njima.
Na vrh
diablo
27 dec 2006, 21:26
Član #67
Prijavljen dne: 17 nov 2006, 10:54
Objav: 6
Sam sem bil vcasih mnenja, da so avtomatiki bolj za "mercedes upokojence", a sem si premislil. Novejsi pri katerih je moznost rocnega pretikanja so zakon, ko se ti zljubi it terat das v rocni nacin in komanda je tvoja (ap)
Z avtomatikom je voznja veliko udobnejsa, ker ni raznih cukanj (priznajmo, da znajo le redki vozniki prestavljat z rocnimi menjalniki tako, da je res minimalno cukanja, se predvsem pri downshiftih, ko je treba s plinom pravilno ujemat obrate), ni telovadbe z levo nogo, vozniku se ni treba sekirat s speljevanjem, tudi ce je to na hribu.
Ker je voznja mirnejsa za voznike je posledicno tudi varnejsa :-p

Avtomatikom veckrat ocitana slabost je visja poraba. Tudi pri novejsih avtih avtomatiki se vedno popijejo malo vec bencina, ampak ljudje tudi pozabljajo, da imajo avtomatiki daljsa prestavna razmerja in zaradi tega na avtocesti pri visjih hitrostih porabijo manj goriva, poleg tega da je pri isti hitrosti manj motornih obratov in je zaradi tega manj hrupa v kabini in tudi motor se manj obrablja.
Potem je tu krajsa zivljenjska doba. Res je, da avt. menjalniki v povprecju zdrzijo manj kilometrov, ampak ponavadi zaradi zanemarjanja lastnikov, ki ne dajo zamenjat olja na vsakih recimo 100 tisoc kilometrov, kar je v celotni zivljenjski dobi avtomobila dosti manjsi strosek kot menjavanje sklopk pri rocnih menjalnikih. Nekateri proizvajalci deklarirajo olje v menjalniku kot "lifetime fill", obenem pa pozabijo povedat, da jim je vseeno kaj bo z avtomobilom po nekaj letih in bodo celo veseli, ce od njih kupite nov menjalnik. Na chip tuning so res obcutljivejsi, ker ne prenesejo toliko navora, problemi niso le pri dizlih, vprasajte kaksne SAAB tunerje

Ostanejo se slabse performanse (SN) in malo vecja obraba zavor. Prve so pri mocnih motorjih in novejsih avtomatih zanemarljive, veckratno menjavanje zavornih disk in ploscic pa je pac luksuz, ki ga morajo lastniki potrpet

Se glede dizlov in avtomatov, totalno podpiram Brankotovo izjavo, da je to pravzaprav nuja. Rocnih dizlov nikakor ne znam prestavljat, ko se komaj navadim VW tdi-ja in se potem usedem za volan kaksnega dci-ja ali tdci-ja, spet drug svet in jovo na novo se ucit pravilne obrate lovit.
Enkrat sem vozil Vel Satisa (vem, renault) 3.0dci in to je bila poezija glede voznje dizla, obcutek kot da nikoli ne bo nehal vlect, kot bi vozil V8, tako lepo je izkoriscal optimalno obmocje navora, kriminal delajo tisti, ki prodajajo rocne menjalnike v dizlih z nad 150km.


Torej, avtomatik: Trikrat ja, le pri rabljenem avtu z vprasljivo zgodovino ali pri slabem proizvajalcu raje ne :-p

Na vrh
AljAž
27 dec 2006, 21:42
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3767
diablo skoraj si me prepričal

Ampak SKORAJ. hihihi

[ Uredi 27 dec 2006, 21:43 ]
Na vrh
Hong Kong
28 dec 2006, 08:25
Član #27
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:10
Objav: 773
Diablo vam je lepo in razlocno kar jaz ne znam opisal avtomatski menjalnik da je zakon.
Se enkrat ponavljam vsi avt. danes imajo manualni prenos ki je trikrat boljsi kot navadni
prav iz razloga, da ima par funkcij za sparanje bencina pri bremzanju z motorjem in seveda
pri velikih hitrosti po ovinkih je vzitek ko z man. saltas a gas imas kolikor ces.
Ko se enkrat navadis je to prav tistso kot so meni govorili:
Enkrat avtomatik vedno avtomatik.

p.s. leta 1984 sem prvic v zivljenju vozil GOLF avtomatik rdece barve narejen za Amerisko trzisce za enega invalida.Pojma nimam kaksen so menjalnik dali notri ali siugurno ni bil od VW.
Ti menjalniki ali danasnji so kot Tomos in AISIN ki dela avt. menjalnike za Volvo.

[ Uredi 28 dec 2006, 08:26 ]
Na vrh
MKovic
28 dec 2006, 14:15
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Hong Kong je napisal(a): ...


p.s. leta 1984 sem prvic v zivljenju vozil GOLF avtomatik rdece barve narejen za Amerisko trzisce za enega invalida.Pojma nimam kaksen so menjalnik dali notri ali siugurno ni bil od VW.
Ti menjalniki ali danasnji so kot Tomos in AISIN ki dela avt. menjalnike za Volvo.


Tudi jaz se spomnim zelenega VW Rabbita (1979) z takšnim menjalnikom. Če se zelo ne motim je bil v njem prav Aisin-Warner-jev menjalnik.
Na vrh
Hong Kong
28 dec 2006, 15:09
Član #27
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:10
Objav: 773
To Kovic, lepo da se spomnis ta mladina danes misli ce kaj prebere na internetu, da je
vse res kar pise.Ta Golf je bil cudo tehnike za to leto.
Treba se usesti in nekaj tednov voziti ali mesecev avtomatika in ga imeti...
enako kot bejbo...tistte za eno noc so vse enake...pocasi in vse ostalo naredi
avtomatika zivljenja. :tongue:
Na vrh
MKovic
28 dec 2006, 22:25
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Danasnja mladina, ko smo bili mi mladi je bilo vse drugace... he he
Na vrh
Pojdi na stran  1 [2] 3

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 55, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5981
najnovejši član: Bobbikedge
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete